شناسهٔ خبر: 32374907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی بارش های رگباری شیروان

بارندگی برخی راه های روستایی شیروان را به زیر آب فرو برد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: با توجه به بارندگی های رگباری عصر جمعه در این شهرستان، راه های ارتباطی شماری از روستاهای بخش قوشخانه شیروان دچار مشکل آب گرفتگی شد.

صاحب‌خبر -

امین رضا مرآتی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تردد در این محورهای روستایی با مشکل صورت می گیرد که با فروکش کردن آب رودخانه ها و تلاش راهداران این مشکل برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه خسارتی از ناحیه بارندگی به دیگر حوزه های شهرستان گزارش نشده، گفت: علیرغم شدت باران رگباری و بالا آمدن آب رودها، با توجه به ایجاد خاکریز در حاشیه رودخانه ها از آسیب به حوزه راهها و مزارع جلوگیری شد.
مرآتی با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران، افزود: تا عصر امروز ورودی سد بارزو شیروان بسیار خوب بوده که حجم آب به 38 میلیون مترمکعب رسیده و پیش بینی می کنیم باتوجه به شدت بارندگی ها این میزان تا فردا به 39 میلیون مترمکعب برسد.
نماینده عالی دولت در شیروان گفت: همچنین سد گلیل شیروان که 3 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، اخیرا سرریز شده که از هفته قبل با 3 دستگاه پمپ، آب به سمت سد بارزو هدایت شده است.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد، از شهرستان های سیل خیز خراسان شمالی است که بر اساس هشدارهای هواشناسی احتمال بروز خطر سیلاب در آن پیش بینی شده است.
7186/5132

نظر شما