شناسهٔ خبر: 32374837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام‌های کتبی ظریف تحویل همتای سنگالی شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکار در دیدار با وزیر خارجه جدید سنگال، دو پیام کتبی محمدجواد ظریف را تقدیم وی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «عین الله قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکار، امروز (جمعه) 30 فروردین 1398 با «احمدو با» وزیر جدید امور خارجه و سنگالی‌های خارج از کشور سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد. 
 در این ملاقات ضمن تحویل دو پیام کتبی شامل تبریک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همتای جدید سنگالی در پی انتصاب به سمت جدید و همچنین پیام رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اقدام اخیر آمریکا در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخی موضوعات مربوط به مناسبات دوجانبه نیز طرح و‌ مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا، چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در پیام‌هایی به همتایان خود در سراسر جهان  این اقدام را تهدیدی بین‌المللی برشمرد و تصریح کرد:‌ همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و  شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

ظریف این اقدام را بخشی از تلاش کلی‌تر و فوری‌تر خواند که با هدف افزایش تنش‌ها بین ⁧ایران⁩ و ⁧آمریکا⁩ و نابود کردن گزینه‌های سیاسی و زایل کردن ابزارهای صلح آمیز برای حل اختلاف انجام می‌شود تا نهایتا چاره و گزینه دیگری جز توسل به مواجهه مستقیم باقی نماند.(بیشتر بخوانید)  

انتهای پیام/

نظر شما