شناسهٔ خبر: 32374577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان جنوبی| بین المللی شدن تالاب کجی نهبندان در دستور کار است

R41348/P1336/S6,56/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان گفت: بین المللی شدن تالاب کجی نهبندان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ناصر نبی زاده عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان  که با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری مراسم اختتامیه جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار شداظهار داشت: در این فضا که دشواری های بسیاری داشت هنرمندان هنرهای زیبایی خلق کردند.

وی افزود:همچنین در کنار هنرمندان کشوری هنرمندان بومی این منطقه نیز هنرهای زیبایی خلق کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی با چنین بسترهایی امری مهم و اساسی است.

نبی زاده با بیان اینکه مهمترین بخش جشنواره این است که باعث رونق فضای فرهنگی و داشته های بومی می شود تصریح کرد: در این جشنواره 25 گروه شرکت کردند که 10 گروه از انجمن مجسمه سازان کشور و 16 گروه بومی این منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی از این منظر که در قالب یک ظرفیت ملی برگزار شد مزیت هایی از قبیل معرفی تالاب کجی نمکزار نهبندان در کشور، رونق اقتصادی این منطقه و گسترش فرهنگی و هنرهای بومی را به همراه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در این جشنواره دیدگاه مردم نیز در ارائه آثار بر اساس اولویت هایی نظیر محیط زیست، حفاظت از آن و آب بوده است.

نبی زاده به رونق اقتصاد محلی اشاره کرد و اظهار داشت: رونق اقتصاد محلی یعنی حضور گردشگر در این فضا باعث رونق اقتصادی در این منطقه می شود.

وی افزود: همچنین این ظرفیت و این توان را داریم که در گام های بعدی این جشنواره را با حضور کشورهای مختلف نیز برگزار کنیم، به شرط آنکه زیرساخت ها از نظر راه و سرویس های بهداشتی تامین شود.

 در این جشنواره 3 نفر برگزیده شدند که به نفر اول 5 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون و نفر سوم 3 میلیون تومان اهداء شد.

همچنین 2 نفر شایسته تجلیل شدند که به هر نفر 2 میلیون تومان هدیه داده شد و بیش از 3 میلیون تومان نیز در مجموع به 16 هنرمند بومی اهداء شد.

لازم به ذکر است از 10 نفر از اساتید مدعو برتر مجسمه سازی کشور نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما