شناسهٔ خبر: 32374203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نارضایتی دمکرات ها از گزارش سانسور شده دخالت مسکو در انتخابات آمریکا

تهران- ایرنا- دمکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش کامل اما ویرایش شده 'مولر' خواستار انتشار متن کامل بدون سانسور آن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، «جرالد ندلر» رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به وزارت دادگستری این کشور خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) شد.
این درخواست الزام آور کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن صادر می شود که «ویلیام بار» وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور متنی ویرایش شده از گزارش مولر را منتشر کرد.
ندلر به وظایف قانونگذاری، نظارت و مراقبت از قانون اساسی این کمیته اشاره کرد و ادامه داد : هیچ پیشنهادی را که فاقد متن بدون ویرایش این گزارش باشد، نخواهد پذیرفت.
مهلت تعیین شده برای وزارت دادگستری از سوی این کمیته یک روز پیش از زمان حضور دادستان کل آمریکا در این کمیته برای ادای توضیحات درباره این گزارش است.
به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه سرانجام نسخه ای سانسورشده از گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد.
این گزارش حاکی است که به شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» دست نیافته اما او را تبرئه نیز خواهد کرد.
این گزارش در 448 صفحه منتشر شده و حاصل 22 ماه فعالیت تیم حقوقی مولر است. در گزارش آمده است: اگر پس از بررسی کامل حقایق اطمینان یافته بودیم که رئیس جمهوری مرتکب کارشکنی در اجرای عدالت نشده است، آن را بیان می کردیم. اما با توجه به حقایق و استانداردهای حقوقی نتوانستیم به این نتیجه برسیم.
تیم مولر 10 موضوع را در رابطه با کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و فشار بر «جف سنشز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است.
مولر همچنین نتیجه گیری کرد: اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با اقدامات مداخله جویانه دولت روسیه در انتخابات هماهنگی نکرده بودند.
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر نسبت به نحوه انتشار گزارش مولر از وزیر دادگستری ترامپ انتقاد کرد.
وی دادستان کل آمریکا را به ایجاد کارزار رسانه ای به نیابت از ترامپ متهم کرد و افزود در حالی که گزارشی به کنگره ارائه نشده، وزیر دادگستری جلسه توجیهی برای کاخ سفید گذاشت و آنها را از محتوای گزارش آگاه کرد.
شبد**9416**1010

نظر شما