شناسهٔ خبر: 32374068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زندگی دوباره ترکمن صحرا به همت گروه‌های جهادی؛ فصل سازندگی آغاز شد + فیلم

R41471/P/S6,70/CT7

گروه‌های جهادی کمر همت را برای ساختن دوباره مناطق سیل‌زده گلستان بسته‌اند و با همت آنان ترکمن صحرا بار دیگر قامت راست خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، جهاد همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن و جلوی دشمن ایستادن نیست، جهاد می‌تواند در قلب یک منطقه محروم و بحران زده اتفاق بیفتد؛ جایی که بیل و پارو جای هر سلاحی را می‌گیرد. اینجا در مناطق سیل‌زده گلستان، گروه‌های جهادی از گوشه و کنار کشور مشغول کمک به مردمان اهل سنت دیار ترکمن صحرا هستند.

روزهای پایانی زمستان 97 بارش شدید باران، سیلابی به راه انداخت که در کمتر از چند روز سه شهر و بیش از 500  روستای گلستان را به زیرآب برد.

باران آنقدر بارید تا ترکمن صحرا با آن دشت‌های سرسبزش به زیر آب رفت، محصولی که کشاورزان به آن امید بسته بودند؛ نابود، خانه‌ها تخلیه و محل‌های کسب تعطیل شد و چرخ واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از حرکت ایستاد.

سیلابی که راه افتاد از مراوه‌تپه و عشایرش تا گمیشان و خانه‌های تاریخی‌اش را زیر آب برد، بیش از 18 هزار و 500 خانه را خراب و محصول بیش از 110 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را نابود کرد.

گلستان امسال نوروزی تلخ را آغاز کرد و سیل، سین هشتم سفره‌های عید مردمانش شد. حالا بیش از یکماه از وقوع سیل می‌گذرد، سیلاب تقریبا از شهرها و روستاهای استان تخلیه شده است و حالا گروه‌های جهادی کمر همت برای بازگشت زندگی به مناطق سیل‌زده گلستان بسته‌اند.

فصل سازندگی با حضور جوانان جهادی از گوشه و کنار کشور در مناطق سیل‌زده آغاز شده است. هرکسی با هر توان و ابزاری راهی این مناطق شده و در حال کمک به مردمی هستند که گل و لای تمام دارو ندارشان را مدفون کرده است.

یکی از تهران آمده، دیگری از همدان و یکی از سادات روستاهای همین استان است و می‌گوید: اهل سنت برادران ما هستند و باید برای کمک به آنان می‌آمدیم. وضعیت خانه و زندگی این مردم اصلا خوب نیست و هرکسی هرکاری از دستش برمی‌آید باید برای این مردم انجام دهد.

گروه‌های جهادی و بسیجی همه جور آدم با هر تفکری را در خود جای داده‌اند. عده‌ای دانشجو وطلبه در حال لایروبی مدرسه‌ای 12 کلاسه هستند. گروه‌های جهادی با بیل و پارو، عده‌ای با لجن‌کش و عده‌ای هم با تراکتورهایی که داشتند در حال تمیز کردن مدرسه هستند تا امکان تحصیل برای 500 دانش آموز فراهم شود.

کوچه‌ها و خیابان‌های مناطق سیل‌زده این روزها محل رفت و آمد آدم‌های مختلف است. گروه‌های جهادی منزل به منزل در حال کمک به مردم هستند، گل و لای را از خانه و حیاط آنان بیرون می‌کنند، وسایل زندگی‌شان را می‌شویند، گروهی لوازم منزل سیل‌زدگان را رایگان تعمیر می‌کنند و هرکسی با هر تخصصی که دارد، به کمک این مردم آمده است.

حالا با همت گروه‌های جهادی زندگی در مناطق سیل‌زده گلستان جریان پیدا کرده و ترکمن صحرا باردیگر بعد از این همه سختی و مصیبت، قامت راست خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما