شناسهٔ خبر: 32374037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از 3000 نفر در مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از 3000 نفر در مناطق سیل‌زده از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، فاطمه توکلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به سیل زدگان گفت: در فاز اول توزیع بسته‌های حمایتی را داشتیم که از سایر ادارات کل بهزیستی کشور جذب شده بود که این بسته‌ها شامل مواد غذایی، مواد خشکبار، پک‌های بهداشتی و... بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۷۰ پک وسایل توان‌بخشی و وسایل بهداشتی ویژه معلولین ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی، یک هزار دست لباس و کفش، وسایل خواب، وسایل آشپزخانه و ...در شهرستان‌های مختلف که بیشترین آسیب را دیده‌اند توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر خدمات مداخله‌ای افزود: همچنین در این راستا ۹۴ مددکار و روانشناس در قالب ۳۰ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل‌زده اعزام ‌شده‌اند که در این زمینه ۱۶۸ مأموریت انجام شد و 3571 نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان این که کار توزیع خدمات و بسته‌ها را نیز اورژانس اجتماعی به عهده دارد،گفت: ۲۴۷ روانشناس داوطلب در قالب ۸۶ تیم محب ساماندهی شده و به‌نوبت به مناطق اعزام شده که توانسته با ۹ هزار و۴۵۹ نفر از همه افراد شامل جامعه هدف و خارج جامعه هدف سازمان ارتباط برقرار کنند.

وی با اظهار این که در پل‌دختر توانستیم با جذب معتمدین محلی تیم داوطلبان محلی تشکیل شد و در این راستا اتفاقات خوبی افتاده است،خاطرنشان کرد: این تیم‌ها در رفع مشکلات محلی کمک خوبی کرده‌اند و اتفاقات خوبی افتاده است.

توکلی با اشاره به این که به کمک این تیم‌ها مسابقات ورزشی برای نوجوانان، نقاشی برای کودکان، پاک‌سازی محیط، و.‌‌... صورت گرفته است،گفت: در زمینه کلاس‌های آموزشی نیز جلسات هم‌اندیشی با بانوان و کلاس‌های بهداشتی برای کودکان برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این که تلاش این بوده که ظرفیت‌سازی در جوامعی که دچار آسیب شده‌اند ایجاد شود و خودباوری در بین مردم افزایش پیدا کند،اظهارداشت: این اقدامات برای این بوده که مردم به بازسازی محیط و کارهای خودشان بپردازند که با استقبال خوبی مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما