شناسهٔ خبر: 32373959 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

تولید خودروسازان داخلی در سال ۹۷ حدود ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد

ارسال شده توسط: حسین مرادی .

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

ارسال شده توسط: حسین مرادی

۳۰ فروردین ۹۸ ساعت ۱۹:۳۰

تولید خودروسازان داخلی در سال ۹۷ عدد ۹۵۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه را نشان می‌دهد که نسبت به آمار تولید ۱ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۵۶۲ دستگاهی سال ۹۶ با کاهش ۳۷٫۸ درصدی مواجه شده‌ است.

بر اساس آماری که از میزان تولید خودروسازان داخلی منتشر شده است، متوجه می‌شویم که خودروسازان فقط در ماه اسفند ۹۷ حدود ۸۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۹۶ کاهش ۳۷٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. در سال گذشته میزان تولید خودروهای سواری حدود ۸۹۱ هزار و ۷۸۶ دستگاه بود که کاهش ۳۸٫۲ درصدی را نشان می‌دهد و خودروسازان با تولید ۵۰ هزار و ۷۰۷ دستگاه وانت نیز کاهش ۳۰ درصدی را در این بخش تجربه کردند. در سال ۹۷ میزان تولید ون حدود ۳۹٫۱ درصد و میزان تولید مینی‌بوس و میدل‌باس حدود ۱۹٫۹ درصد افزایش داشته است، اما میزان تولید اتوبوس ۶۸٫۱ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۴۰٫۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

بررسی آمار تولید خودروسازان داخلی

کاهش ۴۰ درصدی آمار تولید ایران خودرو 

شرکت ایران خودرو در سال ۹۷ از لحاظ تولید با کاهش ۴۰٫۳ درصدی مواجه شد و در سال گذشته فقط ۴۲۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودرو تولید کرده است. این خودروساز در اسفند نیز تولید ۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که نسبت به اسفند ۹۶ کاهش ۳۴٫۱ درصدی را نشان می‌دهد. ایران خودرو در سال ۹۷ فقط ۴۱۵ هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که از این حیث نیز افت ۴۰٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. طبق آمار ایران خودرو در اسفند ۹۷ حدود ۳۸ هزار و ۵۶ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به اسفند ۹۶ حدود ۳۴٫۱ درصد کاهش داشته است.

تولید خودروسازان داخلی

کاهش ۳۷ درصدی آمار تولید سایپا

کل تولیدات شرکت سایپا در سال گذشته حدود ۴۲۰ هزار و ۳۲۴ دستگاه بوده است که نسبت به سال ۹۶ کاهش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در اسفند سال ۹۷ توانسته است حدود ۳۹ هزار و ۲۳۹ دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به اسفند ۹۶ کاهش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است. سایپا در سال ۹۷ حدود ۳۸۳ هزار و ۴۴۳ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که آمار نسبت به سال ۹۶ کاهش ۳۷٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ماه اسفند ۹۷ تولیدات خودرو سواری سایپا ۳۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه بود که نسبت به اسفند ۹۶ حدود ۳۸ درصد با کاهش مواجه شده است.

تولید تندر ۹۰ حدود ۷۵ درصد کاهش یافت

شرکت ایران خودرو در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۶۴۳ دستگاه خودرو تندر ۹۰ تولید کرده است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۷۵٫۲ درصدی روبه‌رو شده است. شرکت پارس خودرو در سال ۹۷ توانست ۳۹ هزار و ۵۱۲ دستگاه از محصولات رنو را تولید کند که نسبت به سال ۹۶ کاهش ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت پارس خودرو در اسفند ۹۷ حدود ۲ هزار و ۵۰۶ دستگاه از محصولات رنو را تولید کرد که نسبت به اسفند ۹۶ حدود ۷۰٫۱ درصد کاهش داشته است.

نظر شما