شناسهٔ خبر: 32373864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زخمی شدن چندین فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی «جمعه روز اسیر»

R36361/P/S8,90/CT10 / R36361/P36355/S8,90/CT10

شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز «روز جمعه اسیر» در ادامه راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله جنگی و گاز اشک آور به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت با عنوان جمعه روز اسیر حمله‌ور شدند که در نتیجه آن شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

مردم تحت محاصره نوار  غزه امروز پنجاه و پنجمین راهپیمایی بازگشت را با عنوان جمعه اسیر فلسطینی با هدف حمایت از اسیران دربند اشغالگران قدس برگزار کرده‌اند، اسیرانی که از چند روز پیش در اعتراض به سرکوبگری نظامیان صهیونیست و نقض حقوق اساسی و بدیهی‌شان در زندان‌های اشغالگران دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌ اند.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفته است دست کم پنج شهروند تا کنون در حمله نظامیان رژیم اشغالگر در شرق نوار غزه زخمی شده‌اند، همچنین احمد وشاح از کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین در شرق البریج از ناحیه سر هدف گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

مردم تحت محاصره نوار غزه امروز جمعه پنجاه و پنجمین راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره را برگزار کرده‌ اند.

هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت در بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی امروز جمعه با نام روز جمعه اسیر فلسطینی با هدف اعلام وفاداری به  اسیران در بند اشغالگران در برابر اقدامات تجاوزکارانه نظامیان صهیونیست شده بود.

این هیئت شهروندان فلسطینی را به سرازیر شدن به سمت پنج چادر بازگشت در شرق نوار  غزه دعوت کرده بود.

شهروندان فلسطینی از سی‌ام مارس 2018(10 فروردین 97) راهپیمایی‌های مسالمت آمیز خود را در نزدیکی دیوار حائل بین نوار غزه و مناطق اشغالی 1948 آغاز کرده‌اند و بر درخواست‌های خود درباره حق بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهایی که در سال 1948(زمان اشغال فلسطین) از آنجا رانده شدند و همچنین ضرورت شکسته شدن محاصره ظالمانه نوار  غزه تاکید کرده‌اند.

این تظاهرات مسالمت آمیز با اقدامات سرکوبگرانه و خشونت آمیز نظامیان صهیونیست روبرو شده به طوری که آنها با گلوله جنگی و گاز اشک آور و گلوله‌های سمی به شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها حمله ور شده‌اند که تا کنون به شهادت دست کم، 284 نفر و زخمی شدن 31 هزار نفر دیگر منجر شده که 500 نفر از مجروحان وضعیت خطرناکی دارند.

حضور از 40 هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

با وجود تشدید اقدامات و محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها در ورود به مسجدالاقصی ایجاد کرده، امروز جمعه بیش از 40 هزار نفر در مراسم نماز جمعه این مکان مقدس شرکت کردند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما