شناسهٔ خبر: 32373840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور مدیر منطقه ای برنامه مبارزه با مالاریا؛

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار برگزار می شود

تهران- ایرنا- همایش روز جهانی مالاریا در روز پنجم اردیبهشت ماه 98 همزمان با 25 آوریل 2019 برابر با روز جهانی مالاریا در چابهار برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، حذف مالاریا در افق 1404 از موفق ترین برنامه های وزارت بهداشت در 10 سال اخیر است و معاونت بهداشت این وزارتخانه با تمام توان در این مسیر گام بر می دارد.
در راستای تبیین این موفقیت، مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همایش این روز را با حضور مدیر منطقه ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت، اساتید دانشگاه ها و برخی مسئولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت در شهرستان چابهار برگزار خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت 30 آبان 97 در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره بیماری مالاریا در ایران گفته بود: درباره ‏مالاریا به توفیق بی نظیری دست پیدا کردیم. در سال 2000 میلادی تعداد 120 هزار بیماری مالاریا در کشور وجود داشت و در حال حاضر ‏‏57 مورد از این بیماری در کشور وجود دارد. بیشترین کانون مالاریا و سل در افغانستان و پاکستان است که ‏همسایه‌های ایران هستند و ارزش کار به همین علت است.
معاون وزیر بهداشت یادآورشد: همان‌طور که ریشه کنی تراخم در کشور جشن گرفته شد، باید به حذف ‏کامل مالاریا در کشور نیز برسیم.
اجتمام*9482 **2021**

نظر شما