شناسهٔ خبر: 32373779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی

سرمای دیررس بهاره در راه آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

سرمای دیررس بهاره در هفته پیش رو مهمان مناطق مختلف آذربایجان‌ شرقی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرمای دیررس بهاره در راه آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کارشناسان هواشناسی استان از کاهش محسوس دما و بارش باران و برف در نواحی سردسیر استان خبر می دهند.
بررسی نقشه‌های همدیدی و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌ می دهد جو ناپایداری در سه روز آینده استان را فرا می گیرد که موجب ابرناکی، وزش باد شدید در روز دوشنبه ، بارش باران و برف ،رگبار ، رعد و برق ، کاهش دما ، در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه در مناطق مختلف استان به خصوص نواحی شمال شرقی خواهد شد.
بنا به گفته کارشناسان هواشناسی استان با توجه به شدت بارش‌ها، در برخی نواحی ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود همچنین در برخی جاده‌ها و گردنه کوهستانی و برف‌گیر استان لغزندگی و یخبندان نیز محتمل است.
در اطلاعیه هواشناسی به مردم توصیه شده است : با توجه به احتمال بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه و شرایط جوی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، مردم ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

نظر شما