شناسهٔ خبر: 32373580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانسه نیروی نظامی در اطراف مرز روسیه مستقر می کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما، فرانسه در قالب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نیرو و تجهیزات نظامی در مناطق اطراف مرز روسیه مستقر می کند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت فرانسه از بیست و سوم آوریل در چارچوب ماموریت تقویت راهکارهای نظامی ناتو در کشورهای حوزه دریای بالتیک، یگانی متشکل از سیصد سرباز را به مدت چهار ماه به یکی از شهرهای استونی در صد و چهل کیلومتری مرز روسیه اعزام می کند. 

سفارت فرانسه در استونی با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد حدود سیصد نظامی فرانسوی به همراه پنج تانک و بیست خودروی زرهی بیست و سوم آوریل (سوم اردیبهشت) به استونی می رسند. این نیروها در شهر تاپا در صد و چهل کیلومتری مرز روسیه مستقر خواهند شد. این نیروها در چارچوب تقویت توان ناتو در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، تا پایان ماه اوت در این منطقه خواهند ماند. این نظامیان با قطار وارد استونی خواهند شد.
ناتو همچنان در حال پیشروی به سوی مرزهای روسیه است و به این ترتیب تعهدی را که در سال هزار و نهصد و نود به کرملین در مورد عدم گسترش نفوذ خود به سوی شرق داده بود، نقض می کند. روسیه این اقدام را تحریک آمیز می داند و تاکید می کند این رویکرد، توازن نیرو در اروپا را بی ثبات می کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم اعلام کرد کشورش قصد ندارد با خصومت به مقابله با این اقدامات بپردازد اما به شیوه متمدنانه از منافع خود دفاع خواهد کرد. از دیدگاه پوتین گسترش ناتو و استقرار سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپا تهدیدی برای امنیت روسیه و شهروندان این کشور است.

نظر شما