شناسهٔ خبر: 32372931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرمای دیررس بهاره مهمان آذربایجان‌شرقی می‌شود

مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما و بارش باران و برف در نواحی سردسیر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بررسی نقشه‌های همدیدی، آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌دهنده جوی ناپایدار طی سه روز آینده در استان است.

وی افزود: در این مدت نفوذ زبانه پرفشار سطح زمین و نیز گذر امواج کم ارتفاع تراز میانی جو موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی شدید (به‌ویژه طی روز دوشنبه))، بارش باران و برف (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق)، کاهش دما، در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه و مه (به‌ویژه در منطقه ارسباران با محدودیت دید افقی کمتر از یک کیلومتر) می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها، در برخی نواحی  آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود همچنین در برخی جاده‌ها و گردنه کوهستانی و برف‌گیر استان لغزندگی و یخبندان نیز محتمل است.

وی ادامه داد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن  در روز دوشنبه و شرایط جوی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و  رعایت نکات ایمنی ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.  

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان با اشاره به  سرمای دیررس بهاره گفت: به هم استانی‌های توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم  برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی  ناشی از «سرمای دیررس بهاره» در بخش کشاورزی، راهداری و حمل و نقل، منابع آب، مدیریت شهری و روستایی، امور عشایری و ... به‌عمل آید.

انتهای پیام/60001/ 30/س

نظر شما