شناسهٔ خبر: 32372816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معصوم‌بیگی: 138 باند سرقت در سال 97 منهدم شدند

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در سال 97 بیش از 34 تن مواد مخدر کشف، بیش از 4 هزار پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز تشکیل و نزدیک به 900 خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اقدام اخیر آمریکا در تروریست نامیدن سپاه را محکوم و عنوان کرد: سخن اخیر راجع به سپاه عزیز خدمتگزار و مردمی، در درون سخیف و بی‌مغز است که موجب وحدت و انسجام در نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیت‌ساز و مردم خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان امنیت را مهم‌ترین نیاز جامعه، مردم و کشور دانست و تصریح کرد: در توجه به سلسله مراتب نیازها امنیت در رأس همه نیازها قرار دارد و نیازهای فیزیولوژیکی بعد از آن قرار می‌گیرد، دیگر نیازهای جامعه نیز به تبع امنیت موضوعیت پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: امنیت بستر توسعه یک کشور است و وظیفه حاکمیت در ابتدا برقراری یک نظم عمومی است و با توجه به اهمیت امنیت تأمین‌کنندگان امنیت هم از شایستگی ویژه‌ای برخوردار هستند.

معصوم‌بیگی عنوان کرد: نقش دستگاه‌های اطلاعاتی در تأمین و حفظ امنیت مخصوصاً در شرایطی که ما با آن مواجه هستیم نقش مهمی است، عمده سرویس‌های معاند منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تلاش می‌کنند که به هر طریق شکست حفاظتی و امنیتی ایجاد کنند که همه با حمایت و هدایت سرویس‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: لازم است یک چتر امنیتی قوی در کشور وجود داشته باشد تا پنجه در پنجه سرویس‌های اطلاعاتی از امنیت کشور دفاع کند که کار سخت و پیچیده‌ای است مخصوصاً که امروز امنیت فقط امنیت جسم و جان نیست و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خلاقی و دیگر شقوق امنیت دامنه گسترده‌ای دارد.

وی عرصه تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی را بسیار گسترده و حساس دانست و تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های گسترده سرویس‌های فعال که برهم زدن امنیت کشور را دنبال می‌کنند وزارت اطلاعات و به تبع آن اداره کل اطلاعات در استان‌ها و اداره اطلاعات در شهرستان‌ها خط مقدم این نبرد است.

معصوم‌بیگی وزارت اطلاعات را برخواسته از مردم دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان شما در وزارت اطلاعات و ارکان‌های آن در حال دیدبانی و پاسداری از امنیت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان مجموعه سربازان گمنام امام زمان را عضو مؤثر شورای امنیت، شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و گفت: مقابله بی‌امان با مفسدان اقتصادی، جریان نفوذ، تروریست‌ها و تلاش مجاهدانه و معاونان با همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: امنیت در این کشور مردم پایه است و 80 میلیون عنصر اطلاعاتی در کشور وجود دارد که از امنیت محافظت و در تأمین آن مشارکت دارند که این از ویژگی‌های نظام اسلامی است، این نهاد امنیت مولود نظام اسلامی و متعلق به همگان است چون همگان از محصول آن بهره می‌برند.

معصوم‌بیگی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال رونق تولید یادآور شد: از مولفه‌های رونق تولید وجود امنیت و محصول دستگاه‌های اطلاعاتی ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری صحیح و درست است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: نیروهای امنیتی در محیطی بسیار پیچیده عمل می‌کنند و یکی از مظلومیت‌های این مجموعه این است که نمی‌تواند آن ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های و تأثیرهایی که در کشور دارند را تبیین کند.

وی گفت: خنثی‌سازی تصمیمات نظام سلطه و ایجاد امنیت اقتصادی برای کشور، مقابله با جنگ نرم، خنثی‌سازی عملیات‌های نفوذ و کاهش نفوذ دشمن از ویژگی‌های جامعه اطلاعاتی است که شبانه‌روزی برای آن تلاش می‌کنند.

معصوم‌بیگی بیان کرد: یکی از وظایف وزارت اطلاعات در استان این است که مسائل پیش رو را با اشراف اطلاعاتی و انجام عملیات‌های پیش‌دستانه و پیشگیری، شناسایی کند و به دستگاه‌های ذیربط برای برون رفت از مسائلی که با آن مواجه هستند راه‌کار پیشنهاد بدهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: فعالیت این نهاد که از سال 1362 تأسیس شده از 8 سال دفاع مقدس شروع و افرادی از جامعه اطلاعاتی در خط مقدم جبهه جانباز و شهید شده‌اند، از آن روز هر کجا معاندین می‌خواستند ضربه‌ای وارد کنند چه در خیابان و چه در بیابان یا خط مقدم جبهه این نهاد جان‌فشانی کرده است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی بیش از بیش از 200 شهید دهه هفتادی در راه امنیت تقدیم کرده است، اگر شهدای سپاه پاسداران ارتش و وزارت اطلاعات را اضافه کنیم می‌بینیم چه هزینه‌ای برای امنیت می‌شود، البته من قدردان مردم هستم که نشان داده‌اند قدر این امنیت را می‌داند.

معصوم‌بیگی ادامه داد: امنیت به سه سطح امنیت ملی، امنیت عمومی وامنیت داخلی تقسیم می‌شود که وزارت اطلاعات در هر سه موفق عمل کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که پشتیبانی اطلاعاتی از مأموریت‌های دیگر دستگاه‌ها به خصوص نیروی انتظامی توسط وزارت اطلاعات به خوبی انجام می‌شود تصریح کرد: در سال 97 بیش از 34 تن مواد مخدر کشف، بیش از 4 هزار پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز تشکیل و نزدیک به 900 خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است.

وی با بیان این نکته که در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند امنیت کشور را مختل کند طبیعی است ما نهادهای امنیتی با هم همکاری کنیم، ادامه داد: در این سال 138 باند سرقت شناسایی و منهدم و با 51 باند جعل و کلاهبرداری با تعامل دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برخورد شده است.

انتهای پیام/63060/هـ30/

نظر شما