شناسهٔ خبر: 32372812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

یک تهیه کننده رادیو:

برنامه های مردمی در جشنواره بهتر می درخشد

تهیه کننده رادیویی با بیان این مطلب که برنامه هایی که برای مخاطب و مردم تولید می شوند در جشنواره ها بیشتر اهمیت دارند از همکاران خود خواست تا صرفا برای جشنواره برنامه نسازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از کمیته اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو، قاسم اورنگی گفت: برگزاری جشنواره هایی از جنس جشنواره رادیو برای اهالی رادیو امری مبارک است و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که در رقابت ها به همسان‌سازی توجه داشته باشیم.

وی در ادامه به چگونگی ورود خود در عرصه برنامه‌سازی رادیویی اشاره کرد و گفت: سال ۷۹ با مجموعه باشگاه رادیویی جوان وارد رادیو شدم ‌و تا به امروز به عناوینی چون نویسنده، سردبیر و در نهایت تهیه کننده فعالیت می‌کنم در ضمن در این عناوین با شبکه‌های تهران، ایران صدا و نمایش همکاری داشتم و همچنین برنامه‌های طنز اجتماعی، مناسبتی و دینی ساخته و می سازم.

این نویسنده و تهیه‌کننده جوان ضمن انتقاد از همکاران رادیویی خود در ارسال برنامه به جشنواره گقت: اینکه برنامه‌ای برای جشنواره تولید شود به تنهایی ارزشی ندارد؛ چون جشنواره دو سه روز از 365 روز سال است آنچه اهمیت دارد این است که در جشنواره ها، برنامه ای باید مورد ارزیابی قرار گیرد که فقط بر روی آنتن شکل گرفته و برای مخاطب تولید شده است درغیر اینصورت تولید در فضای بسته و بی مخاطب نمی تواند ملاک تشخیص درستی برای کیفیت برنامه سازی باشد.

وی در ادامه با بیان پیشنهادی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه ها در فضای مختلف و در ساختارهای متفاوت ساخته می شود فارغ از موضوع های هر برنامه، باید در جشنواره برنامه ها در شکل مناسب و در ساختارهای همسان مورد رقابت قرار گیرند.

اورنگی در مورد داوری جشنواره اظهار کرد: در داوری جشنواره باید توجه کنیم که گویندگی یک برنامه مستند با گویندگی یک برنامه ترکیبی متفاوت است اما اینکه گویندگان همگی در یک کفه ریخته شوند و محک زده شوند به نظرم اجحاف است. امیدوارم هر چیزی در جای خودش بررسی شود.

نظر شما