شناسهٔ خبر: 32372734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفیر اندونزی در ایران:

تعرفه‌های گمرکی بین اندونزی و ایران کاهش می‌یابد

زنجان-سفیر اندونزی در ایران گفت: ایران و اندونزی در زمینه کاهش تعرفه‌های گمرکی تلاش می‌کنند و تاکنون مذاکراتی در این زمینه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکتاوینو علیمودین قبل از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو در شهر زنجان با بیان اینکه ایران و اندونزی دارای روابط و مناسبات خوبی در حوزه‌های مختلف هستند، افزود: ایران و اندونزی در زمینه مبادلات اقتصادی و تجاری دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند و باید این امر توسعه یابد.

وی ادامه داد: بیشتر مبادلات کشور اندونزی با ایران در زمینه غذاهای حلال است و دومین مورد همکاری‌ها در حوزه مواد غذایی حلال است.

علیمودین با بیان اینکه اندونزی با ایران در زمینه تبادل مواد غذایی همکاری‌های نزدیک دارد، گفت: زعفران، عسل، زیتون و خرمای ایران به عنوان اقلام غذایی مهم و معروف، در کشور اندونزی بازار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور اندونزی غذاهایی که گواهی حلال برای آنها صادر شده استفاده می‌شود، ادامه داد: واحدهای تولید کننده مواد غذایی حلال در اندونزی فعال است و در این زمینه بسته‌های و زمینه‌های خوبی برای همکاری بین ایران و اندونزی وجود دارد.

سفیر اندونزی گفت: اندونزی دارای صنعت غذایی حلال است و محصولات غذایی از اندونزی به ایران ارسال می‌شود.

علیمودین با اشاره به اینکه ایران و اندونزی همواره دارای روابط حسنه بوده و از مراودات بالایی برخوردار هستند، افزود: اندونزی با کشور ایران همواره روابط حسنه داشته که سفر رئیس‌جمهور کشور اندونزی در سال ۲۰۱۶ به ایران در این راستا بود و در حال حاضر در زمینه‌های فرهنگی و امنیتی نیز با ایران روابط سطح بالایی دارد.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه ایران و اندونزی در زمینه کاهش تعرفه‌های گمرکی تلاش می‌کند و تاکنون مذاکراتی در این زمینه انجام شده است، گفت: اخیراً جلسه‌ای در زمینه کاهش تعرفه‌های گمرکی برگزار شد که پس از نهایی شدن، کشور اندونزی این نوع تعرفه را کاهش خواهد داد که نتیجه آن طی هفته آینده مشخص می‌شود.

علیمودین افزود: تبادلات اندونزی و ایران تبادلات سود متقابل بوده و هر دو کشور با توجه به مشترکات فراوانی که در حوزه‌های مختلف دارند تاکنون در زمینه‌های مختلف به دستاوردهای خوبی برای همکاری‌های دوجانبه رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اندونزی در حوزه‌های مختلف با ایران تبادلات دارد و در این زمینه تاکنون پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، افزود: با توجه به برگزاری اجلاس دی هشت در تهران، روند رو به جلو و مستحکمی در مناسبات اندونزی و ایران وجود دارد.

سفیر اندونزی در ایران استان زنجان را به لحاظ قرار گرفتن در مسیر اتصال شرق و غرب ایران، استانی مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه زنجان به عنوان «هاب» در تبادلات اقتصادی و تجاری عمل می‌کند، گفت: این نقش مهم می‌تواند در زمینه تبادلات اندونزی و استان زنجان در حوزه‌های مختلف مؤثر باشد و باید توجه ویژه به این امر شود.

نظر شما