شناسهٔ خبر: 32372707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد؛

دولت خسارات ناشی از سیل را جبران کند

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» بر لزوم تداوم کمک‌های مردمی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل از سوی دولت تأکید کرد و گفت: رهبری هم راه جبران خسارت‌ها را تعیین کردند و گفتند دولت از 5 درصدی که برای حوادث غیرمترقبه است و از کاهش هزینه‌های جاری دولت، خسارات ناشی از سیل را جبران کند.

صاحب‌خبر -

دولت خسارات ناشی از سیل را جبران کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد ، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهر که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تولد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهار داشت: از نشانه های منتظران واقعی ظهور، تقوای الهی و اجتناب از گناه است.

وی تقوا و دوری از ظلم در حق مظلومان را کمی برای نزدیکی فرج آقا امام زمان (عج) دانست و با بیان اینکه روز نیمه شعبان روز امید و عدالت است، افزود: ما شیعیان معتقدیم وقتی امام زمان به دنیا آمد بشریت با مفهوم امید و عدالت آشنا شد چرا که امام زمان (عج) امید بخش و عدالت گستر جامعه است و فرهنگ انتظار فرهنگ عدالت و امید است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه انتظار فرج، انتظار برقراری عدالت است، تصریح کرد: فرهنگ انتظار، انسان ساز است و زمینه ساز مبارزات مردمی در جهان برای عدالت و امید به زندگی است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه : نیمه شعبان را همانند شب قدر به امید فرج امام زمان (عج) احیا و شب زنده داری کنیم و از برکات این شب غافل نباشیم، خاطر نشان کرد:روز نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است .

 وی ادامه داد: وزارت اطلاعات و اقدامات این عزیزان چشمان بینای انقلاب اسلامی و حافظان امنیت در کشور هستند، اقداماتی که در زمینه امنیت کشور رخ می‌دهد بخش عمده‌اش مرهون تلاش‌های شبانه روز نیروهای جان برکف وزارت اطلاعات است که حتی نمی‌توانند عملکرد خودشان را برای مردم بازگو کنند تا مردم متوجه شوند که فرزندانشان چه تلاش‌های گسترده‌ای برای خدمت به اسلام و نظام اسلامی انجام می‌دهند.

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی که نیروهای امنیتی ما دارند زبانزد دستگاه‌های امنیتی دنیا است، اظهار داشت: خدمات وزارت اطلاعات در حوزه امنیت و مبارزه با قاچاق و مواد مخدر و ضربه زدن به باندهای مخوف فساد و ضربه زدن به باندهای تروریست، ضد انقلاب و معاندین نظام بسیار برجسته است  که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان  اضافه کرد: مردم ایران قدردان زحمات و تلاش و کوشش این عزیزان هستند، عزیزانی که شبانه روز و به موقع تهدیدات را خنثی می‌کنند. در فضای مجازی فعالیت بسیار گسترده‌ای دارند که امنیت روحی و روانی مردم را حفظ کنند.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) ایران، گفت: سپاه یک نهاد مردمی، انقلابی و ولایی است، عملکرد چهل  ساله سپاه موجب خشم و عصبانیت دشمن و از طرفی موجب امید و شادی، عطوفت برای مردم ایران اسلامی است.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان این نکته که سپاه تمام توطئه آمریکا را در منطقه خنثی کرده است،  افزود: آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه بود که نیروهای جان برکف سپاه جلوی آن را گرفتند.

آیت الله میرعمادی دفاع از حریم و حرم برای حفظ ارزش‌ها و مقدسات  را بخشی از عملکرد سپاه دانست  و آمریکا می‌خواست تروریست، داعش و القاعده رواج داشته باشد تا به منافع خود برسد، که سپاه آنها را از بین برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 29 فروردین روز ارتش و سوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید سپهبد «قرنی» اولین رئیس ستاد مشترک ارتش،  اشاره کرد و گفت: ارتش هم امروز امتحان خود را پس داد، امروز ارتش نهاد مردمی و انقلابی است که وجودش، امکاناتش و تجهیزاتش در خدمت ملت است، قدرتش برای حفظ جان ملت است.

آیت الله میر عمادی گفت: در قضیه سیل،  مقام معظم رهبری اظهار رضایت کردند و فرمودند ارتش جزو اولین گروه‌هایی بوده که به داد مردم رسیده است، این یعنی اینکه جان را برای مردم، انقلاب و نظام فدا کردند. امروز نیروهای مسلح و نظامی و امنیتی ما مظهر اقتدار نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی انسان صحنه‌های زیبای همبستگی، همدلی و اخوت نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی، بسیج و نیروهای مردمی و جهادی را در کنار هم می‌بینید، مایه عزت و افتخار همه ما است.

امام جمعه خرم آباد، بر لزوم تداوم کمک‌های مردمی و جبران خسارت‌ها از سوی دولت تأکید کرد و  گفت: رهبری هم راه جبران خسارت‌ها را تعیین کردند و در پاسخ به نامه ریاست جمهوری رهبری راه را نشان دادند و گفتند دولت از 5 درصدی که برای حوادث غیرمترقبه است و از کاهش هزینه‌های جاری دولت، خسارات ناشی از سیل را جبران کند.

انتهای پیام/

نظر شما