شناسهٔ خبر: 32372651 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از چگونگی انتصاب داماد رئیس جمهور در معاونت علمی تا بسیج تمام امکانات برای پیشبرد بیانیه گام دوم

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

بهبود فضای علمی و فناوری کشور، هدف اصلی معاونت علمی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار با دولا پنیا وزیر علوم فیلیپین  اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی پیش آمد و تفاهم نامه‌ای با کشور دوست، فیلیپین به امضا رساندیم و تاکید ما توسعه علم و دانش و افزایش و همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است، همکاری ۲ کشور در پنج حوزه خواهد بود و طرف فیلیپینی به افزایش همکاری در حوزه نانو و بیوتکنولوژی علاقه بیشتری دارد.

۷ ماه است داماد رئیس جمهور شده‌ام، اما سابقه علمی چندین ساله دارم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انتصاب خود در معاونت علمی گفت: هفت ماه است که داماد رئیس جمهور شده ‌ام اما سابقه علمی‌ چندین ساله دارم، اگر سابقه علمی مرا بخوانید متوجه می‌شوید که تجربه کار آکادمیک و اختراع داشته‌ام.

افزایش آمار اشتغال جوانان با راهکاری‌های بین المللی

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کنفرانس جامعه جهانی ارتباطات که در ژنو برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس هر ساله توسط اتحادیه جهانی مخابرات که زیرمجموعه سازمان ملل است، برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با بیان اینکه برگزاری این پنل برای کشور ایران اتفاقی خوشایند محسوب می‌شود، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های ما منجر شد تا برنامه‌های مشترکی را با سازمان بین‌المللی کار آغاز کنیم و همین برنامه‌ها سبب می‌شوند حوزه‌های شغلی اقتصاد دیجیتال که قابلیت اجرایی شدن در ایران را دارند مورد توجه قرار گیرند.

بسیج تمام امکانات معاونت برای پیشبرد بیانیه گام دوم

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما در مجموعه معاونت علمی تمام امکانات، منابع و توان خود را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم به پیشبرد اهداف این بیانیه کمک کنیم و محور‌های آن را پیش ببریم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی یادآوری کرد: تمام دغدغه و تلاش ما این است تا سال ۹۸ را پر قدرت پیش ببریم و بتوانیم گام‌هایی جدی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و بهبود فضای استارت آپی کشور برداریم.

بیمه تکمیلی به شرکت‌های خلاق و خدماتی رسید

محمدحسین سجادی‌نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از امروز بیمه تکمیلی به افراد و کارکنان شرکت‌های خلاق و خدماتی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی در راستای کمک به شرکت‌های خلاق وارد عمل شده‌ است، بیان کرد: طبق مذاکراتی که با شرکت‌های بیمه گذار خصوصی داشتیم قرار شد تا بیمه خدمات تکمیلی به افراد شرکت‌های خلاق هم اختصاص یابد.

زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان، مولود دولت یازدهم است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار نوروزی با حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که دغدغه و تلاش کاروان علمی و فناوری در راستای توجه جدی دولت به ویژه شخص رئیس جمهوری به محورهایی چون تحول اشتغال‌زایی و ارزش‌آفرینی با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هاست، ادامه داد: در این جلسه پس از گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری، رئیس‌جمهوری محترم اهمیت تلاش، تاکید و اهتمام در حوزه دانش‌بنیان و نوآوری را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما