شناسهٔ خبر: 32372583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

راهپیمایی در صعده در اولین سالگرد ترور الصماد

بین الملل

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از احتمال تشدید تجاوزات رژیم سعودی و متحدان و مزدورانش به الحدیده در پی صدور بیانیه شورای امنیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت پس ازبیانیه شورای امنیت سازمان ملل و بر اساس گزارش برخی منابع، ما بعید نمی دانیم که جنگ افروزان سعودی، تجاوزات نظامی خود به الحدیده و محاصره را تشدید کنند و حملات خود به تاسیسات و مراکز غیرنظامی را افزایش دهند که به افزایش بیماری‌ها در نتیجه بمباران این مناطق غیرنظامی منجر می شود.

خبر دیگر اینکه استان صعده یمن امروز جمعه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در اولین سالروز شهادت صالح الصماد رئیس شورای  عالی سیاسی یمن بود که طی آن شرکت کنندگان در این راهپیمایی گسترده با در دست گرفتن پرچم های یمن و تصاویر شهید صالح الصماد و پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در منطقه، بار دیگر جنایت ائتلاف سعودی اماراتی در  ترور شهید الصماد در یک سال پیش را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان شعار می‌دادند : ملتی که رهبرانش شهدا باشند، هرگز در برابر دشمنان امتیاز نخواهد داد و تسلیم نخواهد شد، با تو ای صماد پیمان می بندیم که هرگز در برابر دشمنان تسلیم نخواهیم شد، به راه آزادگان ادامه خواهیم داد، جانفشانی و جهاد و اینکه مانند الصماد بمیریم، ای صماد به نسل الهام بخشیدی و غیر ممکن را به چالش کشیدی، راهت ای صماد، راه ایستادگی و مقاومت است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره،‌در این راهپیمایی، از مواضع و جانفشانی شهید المصاد تقدیر شد. محمد جابر عوض استاندار صعده در سخنانی تاکید کرد این راهپیمایی به جهان تاکید می‌کند که الصماد همچنان در میان ملت یمن، زنده است.

وی از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی متجاوزان در مرزعه شهید صماد در صعده و همچنین حمله موشکی به تجمعات مزدوران با موشک بدر پی یک در استان الضالع خبر داد.

آزادسازی بیش از 100 روستا در الضالع

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی بیش از 100 روستا در جبهه های استان الضالع از اشغال متجاوزان و مزدوران سعودی خبر داد.

وی از پاکسازی سه جبهه  استراتژیک در الضالع طی ساعات اخیر خبر داد و گفت جبهه های العود و الخشبه و حمک به مساحت 250 کیلومتر مربع هم در عملیات منحصر به فردی که 96 ساعت طول کشید، از لوث متجاوزان و مزدوران پاکسازی شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد بیش از 100 روستا و ده‌ها پایگاهی که نیروهای جنگ افروزان سعودی در آن متمرکز بودند، در عملیات گسترده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه های الضالع آزاد شده است.

نظر شما