شناسهٔ خبر: 32372523 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفدهمین جشنواره گل و گلاب در شرق پایتخت برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس فرهنگسرای اشراق گفت: هفدهمین جشنواره گل و گلاب، آیین سنتی گلاب‌ گیری با عنوان «سفری نرفته به قمصر کاشان» همزمان با اعیاد خجسته ماه شعبان در این فرهنگسرا برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی اظهارداشت: این جشنواره در راستای تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «رونق تولید» نامگذاری شده، برگزار می کنیم.
وی، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران هنرمند ایرانی، اعتلای فرهنگ و هنر با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و احیای سنت‌های بومی - محلی،‌‌ ترویج و توسعه فرهنگ مصرف و تغذیه سالم را از اهداف هفدهمین جشنواره گل و گلاب عنوان کرد.
دوستعلی گفت: شهروندانی که امکان بازدید از مراسم گلاب گیری در شهر کاشان را ندارند، در فرهنگسرای اشراق شاهد برپایی این مراسم سنتی زیبا باشند.
رئیس فرهنگسرای اشراق، اجرای آیین سنتی گلاب‌ گیری، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف حاصل از گلاب سنتی، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف از گلاب و عرقیات سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استان‌ها، نمایشگاه فرش و تابلو فرش دست بافت ایرانی، غرفه‌های گل و گیاهان زینتی، موسیقی آیینی استان‌ها، رادیو جشنواره، غرفه کودک و کارگاه‌های تخصصی را از بخش های این جشنواره برشمرد.
وی اظهارداشت: هفدهمین جشنواره گل و گلاب رو شنبه 31 فروردین ساعت 15 همزمان با شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) افتتاح می‌شود و تا 15 اردیبهشت از ساعت 10 تا 22 میزبان شهروندان است.
فرهنگسرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره واقع شده است.
تهرام/7245/6003

نظر شما