شناسهٔ خبر: 32372515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشت نفت خط انتقال در جاده مسجدسلیمان برطرف شد

اهواز- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با اشاره به اینکه نشتی خط 10 اینج انتقال چاه های نفت مسجدسلیمان در مسیر نمره یک به بی بی یان برطرف شده گفت: تعمیرات انجام شده و این جاده تا ساعاتی دیگر بازگشایی می شود.

صاحب‌خبر -

ابوذر شجاعی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی این نشتی که چهارشنبه شب به وقوع پیوست خط 10 اینج انتقال چاه های نفت مسجدسلیمان از مدار انتقال خارج و مسیر جاده نمره یک به بی بی یان مسدود شد.
وی با بیان اینکه نشتی صورت گرفته محدود بوده در پاسخ به این سوال که آیا آلودگی به وجود آمده برطرف شده ، گفت: خاکی که در این مسیر بر اثر نشت نفت آلوده شده، جمع آوری و به محل های مورد تایید اداره محیط زیست منتقل شده است.
وی افزود: خطوط لوله نفت به دلیل خوردگی دچار نشتی می شوند و با توجه به اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این زمینه الزامات زیست محیطی ویژه ای دارد ،خطوط پایش و مورد ارزیابی قرار می گیرند تا از هرگونه حادثه پیگیری شود.
شجاعی ادامه داد:مسدود سازی جاده بی بی یان نیز در راستای اقدامات پیگیرانه و برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی صورت گرفته است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان به عنوان یکی از شرکت های فرعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، از غرب تا ٧٥ کیلومتری پلدختر و از قسمت شرق تا ٢٥ کیلومتری ایذه را شامل می شود.
این شرکت دارای 11واحد بهره برداری، چهار ایستگاه تقویت و تزریق گاز و سه کارخانه نمک زدایی در محدوده ای به طول 410 کیلومتر مربع فعالیت می کند.
9931/ 6037

نظر شما