شناسهٔ خبر: 32372303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار یزد در دیدار صمیمانه با جوانان استان؛

شخصا علاقه مند به ارتقاء سطح تاثیرگذاری جوانان در استان هستم/ فرایند گفت و گوی دولت با جوانان در استان دائمی میشود

استاندار یزد گفت: در استان یزد به مدیرانی نیازمندیم که به مفاهیم مرتبط با مشارکت اجتماعی و مولفه های حکمرانی خوب، همچنین رشد فعالیت سمنها، احزاب و تشکلها، آگاه بوده و عمل نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "شورای گفت و گوی دولت و جوانان" به ریاست "محمد علی طالبی" و با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان، در سالن کوثر استانداری تشکیل جلسه داد‌.

استاندار یزد در این نشست پس از استماع سخنان تعدادی از جوانان حاضر در این نشست که به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات، نقدها و پیشنهادات خود پرداختند، سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و آنگاه با اشاره به محق بودن جوانان در بیان نقدها و کاستیها، خاطر نشان نمود: البته باید ببینیم که وضع موجود تا چه حد ناشی از سوء مدیریتها و تا چه میزان حاصل تصمیم گیریهای خارج از اختیار دولت و فشارها و تحریمهای خارجیست.

" محمد علی طالبی" افزود: همه ما باید بکوشیم تا با ایجاد فضای گفت و گوی صمیمانه در استان، بهترین راهبردها را در جهت بهبود فضا و بررسی نقطه نظرات و نقدها دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: با اولویت بندی مطالبات، به مسائل مهمی که کیان کشور و نظام و منافع مردم را نشانه رفته بپردازیم.

 

 دانشگاه محل تضارب آراست و همه گرایشهای فکری باید در آن فعال باشند

رییس کمیسیون دانشجویی استان آنگاه با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه در مسیر توسعه استان گفت: دانشگاه محل تضارب آراء است و معتقدم باید در این مکان، زمینه فعالیت برای همه گرایشهای فکری فراهم باشد و اینکه فرد یا نهادی بخواهد از خارج از دانشگاه دخالتی در این مرکز آموزشی و علمی نماید، به هیچ عنوان پذیرفته نیست و شخصا علیرغم اینکه به عنوان رییس کمیسیون دانشجویی و شورای تامین، میتوانم در مباحث مرتبط با دانشگاه دخالت کنم، اما حاضرم به منظور جلوگیری از دخالتهای همه افراد حقیقی و حقوقی در این حوزه، دخالتی در امور دانشگاه نکنم تا دیگران نیز به خود، اجازه دخالت در امور دانشگاه را  ندهند.

وی از دانشجویان خواست تا مواردی را که احساس میکنند رییس دانشگاه از سوی فرد یا نهادی خاص، جهت اخذ تصمیماتی تحت فشار است را گزارش نموده تا در راستای رفع مشکل اقدام شود.

 

سند آمایش استان تا خردادماه تصویب خواهد شد

استاندار یزد با اشاره به چشم انداز توسعه استان گفت: در ابتدای مسوولیتم، اولویتهایی را در مسیر پویایی استان،  نظیر " لزوم حرکت بر مدار توسعه متوازن"،" انتقال آب"،" توجه به اقتصاد دانش بنیان"و" رونق گردشگری" اعلام کردم و خوشحالم که بگویم استان یزد پس از سالها بر مدار برنامه ریزی و اولویت بندی در حال حرکت است.

"طالبی" ادامه داد: تهیه سند آمایش استان یکی از اولویتهای مهم ماست که در دستور کار است و امیدوارم بتوانیم تا خرداد ماه آنرا نهایی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب کنیم تا استان بیش از پیش بر مدار برنامه حرکت نماید.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد تا زمان تصویب نهایی آن،هیچ دستگاهی بر خلاف اولویتهای موجود در سند آمایش استان، اقدامی انجام دهد.

 

سال ۹۸ سال شفافیت دستگاه ها در حوزه همراهی با تشکلهای استان است

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش، جایگاه و اهمیت سازمانها و تشکلهای مردم نهاد در ایجاد فرایند مشارکت عمومی در اداره جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه"  کارکرد و اهمیت سمنها توسط مدیران باید جدی گرفته شود" خاطر نشان نمود: در استان یزد به مدیرانی نیازمندیم که به مفاهیم مرتبط با مشارکت اجتماعی و مولفه های حکمرانی خوب، همچنین رشد فعالیت سمنها، احزاب و تشکلها، آگاه بوده و عمل نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان این نکته که" سال ۹۸، سال شفافیت نحوه همراهی و مساعدت دستگاه های مرتبط با حوزه تشکلها در استان است" افزود: تشکلها و سازمانهای مردم نهاد باید در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان فعال باشند و مدیران نیز باید نهایت جدیت را در ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل روند فعالیت تشکلها معمول دارند.

وی از جوانان خواست مدیرانی که به این مفاهیم توجهی ندارند را معرفی نموده تا به منظور درک مولفه های مرتبط با نقش و کارکرد تشکلها، تحت آموزشهای لازم قرار گیرند.

 

"خانه جوان" در استان بهره برداری میشود

استاندار یزد آنگاه به بهره برداری از " خانه جوان" با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و استانداری اشاره کرد و گفت: این مکان به زودی مورد بهره برداری قرار میگیرد و جهت استفاده در اختیار تشکلهای استان قرار داده خواهد شد.

 

اتفاقات خوبی در حوزه انتقال آب به استان روی داده

"محمد علی طالبی" سپس با اشاره به اهمیت موضوع انتقال آب به استان یزد، به نقش همه نمایندگان به ویژه نماینده مردم یزد و اشکذر در این حوزه اشاره کرد و خاطر نشان نمود: برخی از موفقیتهای استان در حوزه انتقال آب، متاثر از اقدامات و پیگیری های موثر جناب آقای موسوی بوده و خوشحالم که بگویم اتفاقات خوبی در این حوزه برای استان رقم خورده است.

 

در فضای مجازی نه کانالی دارم و نه از کسی حمایت میکنم

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی شبهات ایجاد شده اشاره کرد و افزود: شخصا نه کانالی در فضای مجازی از جمله تلگرام دارم و نه هیچ کانال یا خبرنگاری مورد حمایت یا کمک من است و اگر کسی در این خصوص مستندی در دست دارد، آنرا شفاف و جهت اطلاع عموم، در اختیار رسانه ها بگذارد.

 

بنای ما در انتصابات، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهاست

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه به انتصابات صورت گرفته در حوزه اجرایی استان اشاره کرد و با بیان این نکته که" افتخارم این است که در حوزه انتصابات، سعی کردم تا بهترینها را در یک فرایند مشورتی مناسب برگزینم" تاکید کرد: بنای ما در استان، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهاست و در آینده هم در انتصابات این رویه را دنبال خواهم کرد.

وی در عین حال خاطر نشان نمود: البته طبیعیست در این مسیر، افرادی که در مقابل دولت و برنامه های آن موضع دارند و نمیتوانند در چارچوب سیاستهای دولت عمل کنند، در دایره انتخاب ما نیستند.

 

باید تعاریف و ملاک ما از اصولگرا و اصلاح طلب تغییر کند

"محمد علی طالبی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دسته بندیهای موجود سیاسی به اصلاح طلب و اصولگرا خاطر نشان نمود: تعاریف و ملاک ما از اصولگرا و اصلاح طلب باید تغییر کند به طوریکه افراد را به صرف داشتن یک عکس با جناب آقای خاتمی اصلاح طلب و یا دیگران را فقط به خاطر داشتن رابطه سببی با فلان شخصیت، اصولگرا ندانیم.

 

بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت مناسبی برای میدان دادن به جوانان است

استاندار یزد آنگاه به بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: با توجه به مفاهیم مندرج در این بیانیه و علاقه شخشی خود نسبت به ارتقاء سطح تاثیرگذاری جوانان در استان، بیانیه گام دوم انقلاب را ظرفیت بسیار مناسبی به عنوان یک سند بالادستی میدانم تا با تکیه بر آن به جوانان نقش و جایگاه موثری در استان بدهیم و بدین ترتیب در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب  گام برداریم.

 

دلخوش به صدرنشینی های مداوم استان در کنکور نباشیم

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیتهای پی در پی ۲۵ ساله استان در کنکور سراسری اشاره کرد و آنگاه خاطر نشان نمود: بارها بر این نکته تاکید کرده ام که این مدت صدرنشینی استان در کنکور سراسری نباید موجب دلخوشی ما شود بلکه باید تاثیر این صدرنشینی ها را در حوزه توسعه استان به طور ملموس ببینیم.

 

کمیته دائمی گفت و گوی دولت و جوانان تشکیل شود

استاندار یزد در پایان سخنان خود در این نشست صمیمانه سه ساعته، مهمترین پیشنهاد و مصوبه این نشست را ، تشکیل کمیته دائمی گفت و گوی دولت و جوانان در استان ذکر کرد و گفت: این تشکیلات میتواند به محلی برای همفکری همه جوانان با مدیران و اخذ گزارش جوانان از مسوولین و مکانی برای نهادینه کردن فرایند گفت و گو و بیان صریح نقدها و نظرات و راهکارها بدل شود و نتایج موثر این اندیشه ورزی خردمندانه، عاید استان گردد.

 

نظر شما