شناسهٔ خبر: 32372300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

راه اندازی اتوبوس جوان در کرمان به مناسبت هفته جوان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به مناسبت هفته جوان، اتوبوس جوان، برای انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های ازدواج، خانواده، تحصیلی، بهداشتی و تست‌های پزشکی در محلات محروم و حاشیه‌ای کرمان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح اله اسدی در این خصوص اظهار داشت: از روز پنج شنبه ۲۹ فروردین ۹۸، همزمان با هفته جوان، اتوبوس جوان با شعار "نشاط و امید" با حضور امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در محلات محروم و حاشیه ای کرمان به راه افتاد.

وی با اعلام اینکه این کار به مناسبت هفته جوان توسط انجمن دانش ورزان جوان، معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان کرمان و ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول اکرم (ص) با همکاری مرکز بهداشت انجام شد، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه آسیب های اجتماعی در محلات محروم، حاشیه ای و کمتر توسعه ی یافته ی ما بیشتر هستند، یک تیم متخصص از مرکز بهداشت متشکل از: مشاور، پرستار، پزشک و ... خدمات فرهنگی، مشاوره ای و بهداشتی به همراه تست های پزشکی رایگان را به جامعه هدف که همان جوانان مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و حاشیه ای هستند، ارائه می دهد.

اسدی با اشاره به اینکه این اتوبوس هر جا می رود، همراه خود جُنگ شادی برگزار می کند، افزود: بر این اساس، راه اندازی این اتوبوس علاوه بر افزایش روحیه شادی و نشاط، سبب افزایش سواد بهداشتی و ارتقای سطح سلامت افراد می شود.

وی تصریح کرد: هر کدام از اعضای این تیم تا پایان هفته جوان، تست های مربوطه، غربالگری و مشاوره (در زمینه‌های ازدواج، خانواده، تحصیلی، بهداشتی) را به منظور ارتقای سطح فرهنگی زناشویی، شناخت راههای پیشگیری، کنترل بحث "اچ .آی . وی" و ... انجام می دهند.

یادآور می شود: ۱۱ شعبان المعظم خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع)، «روز جوان» و از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ۹۸ به عنوان «هفته جوان» نامگذاری شده است.

 

نظر شما