شناسهٔ خبر: 32372093 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

احتمال پخش «گیله وا» در تابستان

سینماپرس: تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» از احتمال پخش این مجموعه در تابستان خبر داد.

بهروز شعیبی میرزا کوچک خان جنگلی می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، «امیر بنان» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری در گفت‌وگو با  فارس، گفت: مدتی است که سریال را به طور کامل به شبکه تحویل دادیم، اما مسئولین شبکه زمان دقیق پخش را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به زمان احتمالی این سریال نیز افزود: زمان پیشنهادی ما به گروه تابستان بود چراکه فصل مناسبی از لحاظ جذب مخاطب تلویزیونی است.  

این تهیه کننده همچنین افزود: کنداکتور شبکه‌ها کمی شلوغ است و شبکه در حال رایزنی برای پخش این سریال از یکی از شبکه‌های سیما است.  

بنان درباره خواننده تیتراژ ابتدا و پایان این سریال نیز گفت: ما برای تیتراژ سریالمان خواننده نداریم و ترجیح دادیم تا سریال بدون خواننده تیتراژ روی آنتن برود.  

بنابر این گزارش داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ورود پیدا می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند.

بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را در این سریال بازی می‌کند، او در هفت سکانس  از این سریال بازی کرده است. اما این سکانس‌ها، سکانس‌های مهمی است، چراکه عملا رهبریت این موضوع در شمال کشور با میرزا کوچک خان بوده و کاراکترهای سریال زیر پرچم میرزا مقابل انگلیسی‌ها ایستاده و مقابله می‌کنند.

تصویربرداری مینی سریال هفت قسمتی «گیله‌وا» که سال‌های ۱۲۹۷ را به تصویر می‌کشد، نیمه مهرماه به پایان رسید. «گیله‌وا» به تهیه کنندگی امیر بنان زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش می‌دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد، اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسائل تاریخی باشد. در این داستان عاشقانه که در شمال کشور و در کیاشهر و سیاهکل مقابل دوربین رفت، امیرحسین هاشمی و مهدی زمین پرداز نقش های اصلی سریال را بر عهده دارند که هر دو پیش از این در فیلم‌های محمدحسین مهدویان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حسین توشه، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهران رجبی و امیرحسین صدیق از بازیگران اصلی این سریال هستند.

نظر شما