شناسهٔ خبر: 32371996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نارندرا مودی: هند مادر همه بمب های هسته ای را در اختیار دارد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نخست وزیر هند اعلام کرد کشورش مادر همه بمب های هسته ای را در اختیار دارد و تسلیم تهدیدهای پاکستان نخواهد شد.
 در ادامه تنش های میان هند و پاکستان، نارندرا مودی نخست وزیر هند یادآور شد هند " مادر همه بمب های هسته ای " را در اختیار دارد به طوری که دهلی نو هرگز تسلیم آنچه از دیدگاه وی" تهدید هسته ای پاکستان " است نخواهد شد.
مودی در یک گردهمایی انتخاباتی در منطقه سرندرانگر به اظهارات دولت پاکستان مبنی بر این که این کشور بمب هسته ای دارد و اگر هند دست به اقدام تحریک آمیز بزند دکمه را فشار خواهد داد پاسخ داد. وی گفت ما مادر همه بمب های هسته ای را در اختیار داریم. من تصمیم گرفته ام به آنها بگویم آنچه را که می خواهید انجام دهید اما ما واکنش نشان خواهیم داد. در گذشته مردم ما گریه می کردند اما حال نوبت پاکستان است که گریه کند.
چند روز پیش نیز مودی با اشاره به حملات هوایی ارتش هند به بالاکوت در ماه فوریه ، تاکید کرد پاکستان مدت های طولانی با توان هسته ای خود ما را تهدید می کرد اما نیروی هوایی هند با حملات خود با این بلوف پاکستان مقابله کرد. روزهایی که هند تسلیم تهدیدات پاکستان بود به پایان رسیده است. این هند جدید است که به تروریست ها در داخل مخفی گاه هایشان در آن سوی مرز هم حمله خواهد کرد.
تنش میان هند و پاکستان در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در میان گروهی از نظامیان هندی در چهاردهم ماه فوریه در ایالت جامو و کشمیر بالا گرفته است. گروه جیش محمد مسئولیت این حمله را که منجر به کشته شدن 41 نیروی پلیس شده است بر عهده گرفت. بیست و ششم فوریه نیروی هوایی هند به اردوگاه این گروه تروریستی در پاکستان حمله کرد. یک روز بعد نیز اسلام آباد اعلام کرد جنگنده هایش در پاسخ به این حمله، تاسیسات نظامی در جامو و کشمیر را هدف قرار دادند.

نظر شما