شناسهٔ خبر: 32371973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریاست جمهوری از مناطق سیلزده گزارش میدانی تهیه می کند

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری گفت که به منظور خدمات رسانی بهینه به سیل زدگان و شتاب بخشی به بازسازی مناطق سیلزده ، ستاد ریاست جمهوری از این مناطق گزارش میدانی هم تهیه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید شیرکوند روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سوادکوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ستاد ریاست جمهوری با توجه به حساسیت رییس جمهوری نسبت به رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و جلوگیری از هرگونه کمی و کاستی در این زمینه ، تصمیم گرفته است در کنار گزارش‌هایی که از دستگاههای اجرایی در باره خسارات سیل دریافت می کند ، به صورت میدانی نیز میزان خسارت‌ ها و نحوه خدمات رسانی را بررسی کند.
وی با تاکید بر این که دکتر روحانی شخصا به صورت مستمر پیگیر وضعیت خدمات رسانی و بازسازی مناطق سیل زده است ، گفت :
خسارت های سیل پس از برآورد‌های نهایی ، تا آنجایی که ممکن است بخشی از محل بودجه حوادث غیر مترقبه امسال و بخشی نیز از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
شیرکوند افزود : برآورد اولیه خسارت سیل در کشور به جز استان خوزستان و استان‌های شرقی که گزارش نهایی در این استان‌ها هنوز به طور دقیق اعلام نشده حدود 30 هزار میلیارد تومان است. ‎
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت : سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان و بازسازی زیرساخت های تخریب شده بخشی از مبلغ را از بودجه امسال و بودجه حوادث غیر مترقبه تامین می کند و با نظر مساعدی که مقام معظم رهبری داشتند تا آنجایی که امکانش هست از صندوق توسعه ملی هم استفاده خواهد شد.
سیل در 2 مرحله 27 اسفندماه سال گذشته و 12 فروردین سال جاری در مازندران بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان به بخش های کشاورزی، زیر ساختی و منازل مسکونی خسارت زد.
6990/1654

نظر شما