شناسهٔ خبر: 32371955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه شاهرود:

خطر انحراف از مهدویت در دستور کار دشمنان/تحقق تمدن آخر زمانی با حضور جوانان

صاحب‌خبر -
خطر انحراف از مهدویت در دستور کار دشمنان/تمدن آخر زمانی با حضور جوانان در عرصهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه بابیان اینکه عصبانیت دشمن از سپاه به دلیل مبارزه این نیروی مردمی و ولایی با داعش و نابودسازی اهداف استکباری در منطقه است، اظهار کرد: دشمن در حالی اندیشه خاورمیانه جدید را در سر می‌پروراند که با ایجاد داعش کوشید تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه داعش دست پرورده آمریکا است، گفت: سپاه به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت منطقه، تصور استکبار جهانی برای ایجاد خاورمیانه بزرگ را باطل کرد، از آن رو که آمریکا خودش تروریست پرور است، سپاه را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی می‌کند.
امام جمعه شاهرود در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه اعتقاد به مهدویت باید همراه با عمل باشد چرا که معتقدیم آرمان مهدویت بدون عمل صالح امکان‌پذیر نیست، افزود: در نیمه شعبان، بعضاً صحنه‌های خوبی در گوشه و کنار شهر دیده نمی‌شود و درباره آن‌ها باید گفت: متأسفانه این شادی‌های تصنعی زودگذر خوب نخواهند بود در نتیجه می‌بایست در این ایام، به اصل ظهور توجه بیشتری صورت گیرد.
امینی بابیان اینکه امروز خطر انحراف از مهدویت در دستور کار دشمنان است که البته در قبال آن باید هوشیار بود، اضافه کرد: باید بسیار مراقب بود و این تمدن انسان‌ساز را یاری کرد که در این راه جوانان بیشترین سهم را خواهند داشت.
وی بابیان اینکه بروز تمدن آخر زمانی با حضور جوانان در عرصه امکان‌پذیر است، عنوان کرد: تمدن آخر زمانی و توفیق خدمت امکان‌پذیر نیست مگر آنکه جوانان وارد میدان شوند لذا این اهمیت است که سبب می‌شود تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مدام به موضوع جوانان بپردازند.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: می‌بایست از نظام‌های ظالمانه عبور کرد تا بتوان به آرمان‌های آخرالزمانی دست‌یافت که در این بین راه رسیدن به سعادت، عامل مهدویت است.
امینی اضافه کرد: یکی از سنت‌های خوب قبل از ماه رمضان آماده‌سازی مساجد برای این ایام محسوب می‌شود که درباره آن باید گفت: نظافت و تمیز کردن مساجد به واقع هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری معنوی به شمار می‌رود که معتقدیم این سنت می‌بایست در تمام طول سال اجرایی شود.
وی بابیان اینکه نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و تشکیل سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز است، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که در امینت کشور بسیار نقش‌آفرین است وجود همین سربازان گمنام امام زمان (عج) محسوب می‌شود که در این دهه‌های اخیر برای تأمین امنیت مرز‌های کشور زحمات بسیاری کشیدند.
امام جمعه شاهرود به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان اشاره کرد و افزود: امت اسلام امروز بر سر دوراهی عمل به قرآن یا کرنش در برابر مستکبران قرار دارد که هزینه کرنش بسیار بیشتر از عمل به قرآن خواهد بود و چه‌بسا نتیجه آن را در سران کشور‌های اسلامی که از قرآن دور شدند می‌توان مشاهده کرد.

نظر شما