شناسهٔ خبر: 32371772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستهای پلید آل سعود در کودتای سودان

امام جمعه تبریز گفت: کودتای ساختگی سودان نشان می‌دهد دست‌های آلوده سعودی‌ها در پشت پرده همه اتفاقات است تا فشار‌ها بر مردم یمن افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم  ،نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی،در خطبه‌های نمازجمعه تبریز افزود: چند سال پیش عمرالبشیر به ایران آمد و دیداری با مقام معظم رهبری داشت در این دیدار رهبر معظم انقلاب به وی هشدار داده بودند که در برابر طراحی بدخواهان ملت‌های اسلامی باید هوشیاری خود را حفظ کند و در شناخت و تحلیل اوضاع دچار مشکل نشود که اگر رییس جمهور سودان به این هشدار توجه می‌کرد، امروز به این روز نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: کودتای نظامی در سودان اقدامی پیش‌دستانه است چرا که با گسترش مخالفت‌های واقعی با البشیر نقش سودان در یمن هم عوض می‌شد که این تهدیدی برای ائتلاف سعودی است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هدف دیگر این کودتا، تسهیل ارائه کمک‌های مالی عربستان و امارات به سودان است تا از این طریق زمینه گسترش حضور نظامی سودان در یمن فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و روز جهانی مستضعفان گفت: اعتقاد به مهدویت، آرمان همراه با عمل است و انسان منتظر برای نابودی ظلم و حکومت مستکبران باید تلاش کند.

وی با اشاره به این که انتظارآغاز یک حرکت است و سکوت نیست، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به حرکت و آمادگی برای ظهور اشاره شده است به طوری که مخاطبان این بیانیه همان مقدمه سازان ظهور یعنی جوانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تقارن میلاد منجی عالم بشریت با روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را گرامی داشت و گفت: نقش نیرو‌های اطلاعاتی در تامین مسایل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، ایجاد فضای همدلی و همبستگی بسیار ارزشمند است به طوری که آن‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، مفاسد، قاچاق کالا، شرکت‌های سوری و زمین‌خواری خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: نقش نیرو‌های اطلاعاتی در راه مبارزه با تکفیری‌ها وهمچنین اخلالگران اقتصادی فراموش نشدنی است به طوری که دستگیری تروریست‌های خطرناکی مانند ریگی، کشف احتکار و متلاشی کردن باند قاچاق نقره از جمله این خدمات شایسته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی در اقدام مهمی شبکه قاچاق سازمان یافته و پیچیده زیورآلات نقره چینی را کشف و تعدادی از اعضای این شبکه را دستگیر کرده اند و این متهمان از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۲۳ تُن از زیورآلات به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان را قاچاق و در کشور توزیع کرده بودند.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در صنایع پتروشیمی را دستگیر کرده است که این اخلال گران با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه مواد اولیه پتروشیمی را گرفته و از طریق دلالان می‌فروختند و تا به امروز ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی فروخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم درباره تفاوت عمده بین وزرات اطلاعات با سازمان‌های دیگر اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان هر کاری انجام دهند سعی می‌کنند تا آن را بازگو و مطرح کنند که کارشان درست هم است، ولی وزارت اطلاعات هرقدر هم کار انجام دهد باید مخفیانه باشد.

وی در ادامه خطبه‌ها با تجلیل از مردم استان برای حضور در راهپیمایی هفته پیش حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام راحل در سال ۵۸ است که این روز را هم گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه تبریز با یادآوری اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست نهاد‌های تروریستی تصریح کرد: تهدیدات اخیر آمریکا، اهمیت نقش سپاه در خنثی کردن تهدیدات دشمن را بیشتر از گذشته روشن کرده است.

وی به فرارسیدن روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: زمین بستر حیات است، اما آلودگی هوا، فرسایش خاک، بحران آب، نابودی تنوع زیستی و مصرف بی رویه انرژی از تهدیدات جدی زمین محسوب می‌شود.

امام جمعه تبریز همچنین با یادآوری نقش مساجد در زندگی مومنان گفت: متولیان، روحانیان و هیات امنای مساجد باید با ایده پردازی هوشمندانه و طراحی آینده نگرانه اقدامات سازنده انجام دهند چرا که سهم مساجد در عرصه اخلاق، سبک زندگی اسلامی و حرکت‌های جهادی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دستگیری شبکه قاچاق زیورآلات ۲۳ تنی نقره توسط اداره اطلاعات آذربایجان‌شرقی

برچسب‌ها:

نظر شما