شناسهٔ خبر: 32371650 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد

رفع تصرف ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی در سال گذشته

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و در همین چند مدت که از سال جدید گذشته قریب به ۸ هکتار رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا با اشاره به اقدام اخیر دولت امریکا علیه سپاه پاسداران گفت: آمریکا که خود بانی تروریسم است از روی ناچاری این اقدام را انجام داد. 

وی این اقدام را ناشی از یأس دشمنان و شکست‌های پی درپی آنان در منطقه دانست و اظهار داشت: بدانید سپاه همیشه سرافراز بوده و تحت فرماندهی معظم کل قوا سرافراز خواهد ماند. بدگویی‌هایی که علیه سپاه می‌شود موجب عزت، اقتدار و عزیزتر شدن این نهاد انقلابی خواهد شد و هر وقت اقتضاء کند در کنار سپاه و پاسدار خواهیم بود.

وی افزود: مردم این شهرستان به خصوص شهر سی سخت امتحان خود را در انقلابی گری و نوع دوستی در سانحه سقوط هواپیما به خوبی نشان دادند.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه قضاوت را خداوند تعالی تعیین می‌کند، اظهار کرد: قاضی تا زمانی که حق محور و عدالت محور است دست خدا برسر اوست، اما زمانی که از مسیر حق عدول کرد خدای تعالی دست رحمتش را برمی دارد و قطعاً انسان مورد غضب پروردگار قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اظهار داشت: معظم له گام دوم انقلاب را در ۷ فصل بیان نمودند و بیش از یک دهه بحث اقتصاد مقاومتی رونق و تولید و اشتغال را مفصل بیان می‌کنند و شایسته است همکاران در دستگاه قضایی درباره‌ی این مهم و حمایت از رونق تولید تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم تصریح کرد: امنیت را به عنوان بستر اصلی جامعه و حیات انسانیت و بشریت سرلوحه کارتان قرار دهید، نباید مردم دغدغه‌ی امنیت داشته باشند. 

وی همچنان خطاب به رئیس جدید دادگستری دنا گفت: از ریش سفیدان و معتمدین و رهنمون‌های امام جمعه و روحانیون و فرماندار و مسوولان شهرستان بهره ببرید.

مزارعی با اشاره به تاثیر ریش سفیدان گفت: از نیرو‌های محیط زیست که جان خود را در حفظ این محیط قرار دادند تشکر می‌کنم و در خصوص موضوع قتل محیط بان نیز که با کمک ریش سفیدان و معتمدین و با کمک حضرت آیت الله ملک حسینی و امام جمعه سی سخت این موضوع حل شد و از افرادی که در حفظ بیت المال تلاش می‌کنند تشکر می‌نمایم.

مزارعی گفت:مهمترین جلسات ما نشست کمیته‌ی رفع اطاله دادرسی است و در برخی از موارد یک قاضی ۲۲۰ پروند را در یک ماه بررسی و یا یک بازپرس تا ۲۶۰ پرونده را رسیدگی می‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به رتبه‌ی دهم و یازدهم استان در خصوص زمان اطاله دادرسی افزود: کمترین مانده پرونده در دادگستری مربوط به شهرستان دنا است.

وی گفت:هر شعبه تجدیدنظر ۲۲۰ پرونده را در ماه رسیدگی می‌کند و در دادسرا میانگین ۱۸۰ پرونده است.

وی افزود: با جدیت، قاطعیت و قانون مدارانه برخورد قاطع و اثر گذار با مجرمین خطرناک و جرائم خشن و تکریم و حفط کرامت انسانی مردم را مد نظر قرار دهید و با کسی که با جان مال و آبروی مردم تعرض داشته نباید با ملایمت برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با توجه به نامگذاری سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر خواهان آن هستیم که کشور از وضعیت کنونی خارج شود و دل امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را شاد کنیم باید دست سرمایه گذار مشروع را بگیریم.

وی در پایان این بخش به مسئولان قضایی شهرستان دنا تأکید کرد و گفت:اگر یک کارگاه کوچک با ۲ نفر کارگر می‌خواهد تعطیل شود به میدان بیایید و کمک کنید ۲ نفر هم نباید بیکار شوند، چون نان آور ۲ خانواده هستند واین را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید.

مزارعی وضعیت خاص استان در زمینه‌های منابع طبیعی و محیط زیست را به همه مسئولان تذکر داد و افزود: انفال و عرصه‌ی محیط زیست منابع ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف اول را می‌زنند نه شرکت صنعتی بزرگی داریم و نه استان صنعتی هستیم، صنعت ما طبیعت استان است نگذارید این طبیعت از بین برود اگر کسی خواست در عرصه‌ی ملی درخت بکارد با قانون جلویش را بگیرید این طبیعت و محیط زیست سرمایه ماست نباید آن کسی که زور دارد بتواند این طبیعت را تصرف کند. عدالت و حق محوری دستگاه قضایی برخورد با سود جویان و متعرضین به انفال، منابع ملی و محیط زیست است و دادگستری هم باید برخورد کند، اگر غیر از این باشد نامش عدلیه نیست.

مزارعی گفت: در سال ۱۳۹۷ مقدار ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و در همین چند مدت که از سال جدید گذشته قریب به ۸ هکتار رفع تصرف شد.

در این مراسم علی ملک حسینی دادستان سابق شهرستان دنا به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا و علی اکبر غریب پور جهان آباد نیز به سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند و از تلاش‌های ارزنده علی قاسمی ده چشمه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما