شناسهٔ خبر: 32371598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| رئیس‌جمهور نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ شفاف‌سازی کند

R7840/P/S6,60/CT11

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به لزوم حرکت مسئولان در مسیر منویات مقام معظم رهبری خواستار شفاف‌سازی رئیس‌جمهور در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه باید منتظران واقعی حضرت حجت(عج) باشیم اظهار داشت: امروز باید بدانیم که امام و منجی ما چه می‌خواهد و در چه مسیری باید قدم برداریم که در این راستا باید نور قرآن بیش از پیش در خانه‌ها، محافل و مجالس نمایان شود همچنین مسلمان منتظر باید میانه‌رو باشد.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مستضعفین و همچنین روز میلاد منجی عالم بشریت که به نام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است افزود: روز ارتش جمهوری اسلامی را سپری کردیم که اگر تا به امروز ارتش، سپاه و ناجا شناخته نشده بودند در سیل اخیر و با اقدامات مناسب مردم به خوبی با این نهادها آشنا شدند.

امام جمعه شهریار بیان کرد: سیل اخیر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که انتظار داریم دولت سریع‌تر مشکل مردم را حل کند همچنین جبهه مقاومت نیز در کنار مردم در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و امروز از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و نیروهای جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

سالمی افزود: حضور بیش از 3800 طلبه در کنار دانشجویان و بسیجیان در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده بسیار زیبا بود بنابراین بهتر است برخی سلبریتی‌ها که حتی درد مردم را نمی‌فهمند سکوت کنند تا مردم آنها را ساکت نکرده‌اند.

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا تأکید کرد: دشمنی آمریکای جهان‌خوار آشکار است و در هر حوزه‌های مختلف ما را تحریم کرده‌اند بنابراین مسئولان چه لزومی به حضور در برجام می‌بینند امروز باید به خود بیایید مردم انتظار دارند منافع ملت را در نظر بگیرید.

امام جمعه شهریار خاطرنشان کرد: اخیرا هم وزیر ارتباطات در مورد سند 2030 اقداماتی را انجام داده است مردم شک دارند که سند 2030 به صورت زیرپوستی در حال اجرا است بنابراین آقای رئیس‌جمهور چرا با این وزیر برخورد ندارید چرا که وزیر تأکیدات رهبری را کنار گذاشته است.

استقبال بین‌المللی از سی‌وششمین اجلاس سراسری قرآن خوب بود

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: در این روزهای باقی‌مانده تا نیمه شعبان جوانان متدین، عاشقان و منتظران امام زمان(عج) می‌بایست خود را برای برگزاری این جشن مهم شیعیان آماده کنند.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وششمین اجلاس سراسری قرآن در کشور بیان کرد: خوشبختانه این اجلاس در کشور ما و  با حضور مهمانان خارجی به خوبی برگزار شد ضمن اینکه عربستان تلاش کرد با برگزاری اجلاسی در کشور مالزی برای مسلمانان اجلاس سراسری قرآن را تحت‌الشعاع قرار دهد که خوشبختانه موفق نشد و استقبال از این اجلاس در سطح بین‌الملل بسیار خوب بود.

امام جمعه شهرری  ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری امروز جهان اسلامی بر سر یک دو راهی قرار دارد که یک راه آن راه قرآن و دیگری راه استکبار است اگر کسی در راه قرآن قرار بگیرد به طور حتم درگیر راه شیطانی و استکبار نخواهد شد چرا که راه استکبار جز ذلت، خفت و بدبختی نتیجه‌ای ندارد.

شاهچراغی نیمه شعبان را روز سربازان گمنام امام زمان عنوان کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که مملکت را در دل آتش حفظ کردند این امنیت را در مقایسه با سایر کشورها می‌توان به خوبی درک کرد.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: ارتش همواره در در زمان انقلاب و در طول 8 سال دفاع مقدس و پس از آن اقدامات شایسته‌ای انجام داده و در سیل اخیر نیز سپاه، ارتش و 600 روحانی در مناطق سیل‌زده در حال خدمات‌رسانی هستند.

شهدای وزارت اطلاعات مظلوم‌ترین شهیدان هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: تمام انبیا و اوصیا تلاش کردند تا بتوانند عدالت را در تمام دنیا برقرار سازند اما آن کسی که موفق می‌شود تا عدالت را به معنای واقعی در سرتاسر جهان اجرایی کند امام زمان(عج)‌ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت همه ما وظیفه داریم تا مقدمات ظهور را فراهم سازیم افزود: انقلاب اسلامی ما مقدمه نهضت جهانی حضرت ولی عصر(عج) است هدف انقلاب ما حمایت از مستضعفان و مظلومان در مقابل مستکبران و زورگویان است از این‌رو باید مراقبت کنیم تا از اهداف اصلی انقلاب دور نشویم.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: نیمه شعبان از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و شیعیان است و باید با آذین‌بندی و چراغانی تمام شهر را با نور مهدویت نورانی کنیم البته مهم‌تر از آذین‌بندی کوچه و خیابان چراغانی دل‌هایمان به نور محبت و اطاعت از امام زمان(عج) است.

فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به اینکه روز میلاد ولی عصر روز سربازان گمنام امام زمان است ضمن تقدیر از زحمات آنها گفت: کارکنان وزارت اطلاعات تلاشگران عرصه امنیت هستند و برای انجام وظایف خود سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و شهدای وزارت اطلاعات مظلوم‌ترین شهیدان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک به سیل‌زدگان همان جهاد همبستگی ملی است خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر از قشرهای مختلف شهرستان دماوند نیز در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده و امدادرسانی کردند و طرح هر مسجد یک خانه الگوی مناسبی برای مشارکت‌های جمعی در بلایای طبیعی است چرا که از صدر اسلام تاکنون این مساجد هستند که پایگاه اصلی هر خیر و نیکوکاری محسوب می‌شوند.

تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور  توجه کردن به رونق تولید است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در بخش گلستان اظهار داشت: هدف جشن‌های نیمه‌شعبان ترویج فرهنگ مهدویت، انتظار و معرفی سبک زندگی و سیره امام زمان(عج) باشد.

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) ایران امن‌ترین کشور منطقه است همچنین یکی از روزهای بسیار ارزشمند در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ارتش می‌باشد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتش‌های قدرتمند جهان است.

امام جمعه بخش گلستان بیان کرد: چرا باید مایحتاج ما از کشورهای خارجی وارد شود مگر خودمان نمی‌توانیم آنها را در همین خاک تأمین کنیم تنها راه حل این مشکلات توجه کردن به رونق تولید است که همان دغدغه رهبری می‌باشد.

نورپور ادامه داد: در این 40 سال هر جا روحیه جهادی و بسیجی بوده موفق ظاهر شدیم و هر جا وارد دعواهای سیاسی و حزبی شدیم با مشکلات زیادی مواجه شدیم بنابراین باید تمامی دستگاه‌ها و مراکز آموزشی روحیه جهادی داشته باشند.

وی با انتقاد به تغییر بخشدار گلستان تصریح کرد: بخشداری که دغدغه‌مند و ولایی است چرا باید تغییر کند، بنده جز درست کاری هیچ چیز از ایشان ندیده بودم مگر حضور در مراسم فلان نفر یا پاک دست بودن بد است آقای استاندار و معاون استاندار شما باید از مردم گلستان عذرخواهی کنید این نوع تکریم در شأن هیچ‌کس نبوده و نیست.

امام جمعه بخش گلستان همچنین خاطرنشان کرد: در شرایطی که هنوز با مشکلاتی از جمله سیل و مسائل اقتصادی دسته و پنجه نرم می‌کنیم برخی آقایان به فکر جناج‌بازی هستند بنابراین مسئولان از خواب غفلت بیدار شوید و به فکر مردم و خدمت کردن باشید.

خدمات‌رسانی در سیل اخیر سبب همدلی بیشتر مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌پور امام جمعه موقت قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) اظهارداشت: امام زمان(عج) دو مأموریت مهم دارند که در تمام دنیا ظلم را ریشه‌کن و عدالت را برای همه مردم دنیا برقرار کند .

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باید نیروهایی تربیت کند تا زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشند از جمله مانند مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و مراجع تقلید تا بتوانند شرایط را برای ظهور فراهم کنند.

امام جمعه موقت قرچک اشاره به روز ارتش بیان کرد: همراهی ارتش با مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند ارتش جمهوری اسلامی افرادهایی را تربیت کردند که مثل شهید چمران گفتند حاضرم پشت سر صیاد شیرای نماز بخوانم.

محمدی‌پور تأکید کرد: در سیل اخیر ارتش، سپاه، طلاب و بسیجیان به کمک هموطنان سیل‌زده شتافتند که باعث همدلی بیشتر مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما