شناسهٔ خبر: 32371556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان ؛‌

منتظران امام زمان (عج) وابسته و دلبسته دشمن نیستند

خبرگزاری صداوسیما

خطیب جمعه کرمان گفت :‌کسی که در نظام اسلامی مسئولیت به عهده می گیرد نباید به دشمن وابستگی و دلبستگی داشته و منتظر تعریف و تمجید دشمن باشد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان ،  حجت‌الاسلام شیخ بهایی امروز در خطبه های نمازجمعه کرمان با تبریک سالروز منتظران امام زمان (عج) وابسته و دلبسته دشمن نیستندمیلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت : ما منتظر ظهور هستیم و جامعه اسلامی که میخواهد طبق نظر ولی خدا اداره شود باید از سکون فاصله بگیرد و حرکت فردی و تلاش اجتماعی مثبت و انسان ساز داشته باشد.

امام جمعه موقت کرمان افزود:  انسان تربیت شده مکتب مهدویت باید خود را از بدی ها و گناهان دور نگهدارد و دنبال آن نباشد که دشمنان امام زمان (عج)  از او تعریف و تمجید کنند.

وی گفت :  دنبال زرق و برق دنیا باشیم و حسرت پست و مقام و تعریف و تمجیدهای دنیوی در دلمان باشد ، حرکت به سوی خدا و تبدیل شدن به پیرو واقعی ولی خدا شروع نمی شود.
امام جمعه موقت کرمان که با لباس سبز پاسداری در مراسم نمازجمعه شرکت کرده بود در بخش دیگری از خطبه های خود با محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ برضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است و باوجود اینکه مدتها در تلاش بودند بین مردم و نیروهای مسلح بویژه سپاه جدایی انداخته و مردم منتظران امام زمان (عج) وابسته و دلبسته دشمن نیستندرا نسبت به این قشر بدبین کنند، اما دقیقا زمانی سپاه را تروریست خواندند که این نهاد در خط کمک رسانی به محرومان و سیل زدگان بود.

وی گفت به فرموده امام اگر امریکا از ما تعریف کرد باید به خودمان شک کنیم و دشمنی آمریکا با سپاه ، مهر افتخاری برای این نهاد است.
امام جمعه موقت کرمان  به حوادث جوی اخیر در کشور اشاره کرد و گفت : در سیل اخیر با وجود اختلاف سلایق و قومیت ها ، همگان به کمک رفتند و این نشانه مسلمانی است.

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد سیل در عین خرابی هایی که به بار آورد دلها را به هم نزدیک کرد و همگان در حال خدمت گذاری هستند و به این خدمت افتخار می کنند.

وی گفت : در خصوص خسارت ها و خرابی ها قوه قضاییه باید حتما پیگیری کند که اگر قصوری صورت گرفته است برخورد شود و دستگاه اجرایی نیز با تکیه بر جوانان و بدون احساس نیاز و وابستگی به خارج ، مشکلات مردم را پیگیری و از حوادث بعدی پیشگیری کند.

نظر شما