شناسهٔ خبر: 32371513 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وظیفه در گفتگو با آنا:

جاده‌های شمال کشور روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برفی است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روزهای آینده بارندگی‌های خوبی داریم و جاده‌های شمال کشور نیز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برفی است.

صاحب‌خبر -

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: در اردیبهشت ماه به هیچ عنوان انتظار سیل نداریم، اما در چند روز آینده بارندگی‌های خوبی داریم که می‌تواند به عنوان ذخیره آب برای تابستان به حساب بیاید.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها پیشگو نیستند به همین دلیل اطلاعات موجود در فضای جو و نقشه‌های هواشناسی تنها منبع ما برای پیش‌بینی وضع هوا به حساب می‌آیند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطر‌نشان کرد: بر طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده انتظار می‌رود که یکشنبه شب تا سه شنبه شب شاهد بارش باران در قسمت شمالی کشور باشیم.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش‌های خوبی را در این دو ماه شاهد بودیم اضافه کرد: با وجود آنکه باران به بخش‌هایی از کشور آسیب زد، اما باید گفت قسمتی از این تخریب‌ها به دلیل زیرساخت‌ها و مدیریت پاراسیستم ما بود‌. سال‌هاست که نگران آب شرب، نگران خشکی تالاب‌ها، کاهش کیفیت هوا و تأمین آب مورد نیاز مردم بودیم و این بارش‌ها تا حدودی این ماجرا را مرتفع کرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برخی خبرها مبنی بر اینکه در اردیبهشت ماه نیز شاهد سیل هستیم صحت ندارد ادامه داد: در چند روز آینده شاهد بارش‌های خوبی در قسمت شمال کشور خواهیم بود و یکشنبه شب تا سه‌شنبه شب بارش‌ها در شمال غرب دامنه البرز تا شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره بر اینکه در جنوب غرب نیز بارندگی داریم، اما میزان آن قابل توجه نیست تصریح کرد: استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و گیلان و مازندران شاهد بارش باران‌های قابل توجهی خواهند بود.

وظیفه عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که در روز دوشنبه بارش‌ها در ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود که این بارش‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای تأمین برق البرز در تابستان به حساب بیاید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش حجم بالای برف در ارتفاعات شمال البرز خبر داد و افزود: ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بارش برف در شمال البرز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

وظیفه هشدار داد: با توجه به اینکه یکشنبه تعطیل است باید گفت جاده‌های منتهی به گیلان و مازندران از دوشنبه بعد از ظهر شاهد بارش برف خواهند بود و اگر مسافران قصد سفر دارند، باید زمان آن را تنظیم و تجهیزات لازم نیز با خود همراه داشته باشند.

وی افزود: در جاده‌های شمالی کولاک، برف و مه‌آلودگی جاده پیش‌بینی می‌شود؛ به همین دلیل به مسافران مسیرهای شمالی کشور توصیه می‌شود شرایط بد جوی را در نظر بگیرد.

وظیفه از کاهش دمای هوا در نیمه‌شمالی کشور نیز خبر داد و افزود: کاهش دما در برخی از شهرهای آذربایجان به زیر صفر می‌رسد و افت دما را در نیمه شمالی کشور در هفته آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی از کاهش دمای هوا در پایتخت خبر داد و افزود: صبح دوشنبه و سه‌شنبه هوای تهران به کمینه ۵ و ۶ درجه کاهش پیدا می‌کند در حالی که در روزهای عادی این عدد ۱۱ درجه است و با کاهش ۶ درجه‌ای هوا روبه‌رو خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: این موج هوا در روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وظیفه گفت: احتمال ایجاد رواناب‌ها در جاده‌های ساحلی وجود دارد به همین دلیل به دلیل تعطیلات پیش رو از مسافران تقاضا می کنیم که شرایط جوی را پیش از سفر در نظر داشته باشند.

انتهای پیام /۴۰۸۷/پ

نظر شما