شناسهٔ خبر: 32371462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منتظران واقعی تشنه اقامه نماز و تحقق عدالت هستند

امام جمعه قزوین گفت: منتظران واقعی تشنه اقامه نماز و تحقق عدالت هستند و مقابل ظلم ظالمان ایستادگی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: منتظران واقعی تشنه اقامه نماز و تحقق عدالت هستند و مقابل ظلم ظالمان ایستادگی می‌کنند اگر قابل هدایت باشند آن‌ها را به راه راست هدایت می‌کند در غیر این صورت با ظلم آن‌ها مبارزه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: یک منتظر واقعی باید با نهج البلاغه و عدالت خواهی و ظلم ستیزی و حمایت مستضعفان رابطه مستقیم داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان خود را منتظر واقعی حضرت حجت (عج) که عصاره انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) است، بدانیم.

وی با بیان اینکه روز میلاد امام زمان (عج) روز سربازان گمنام حضرت حجت نیز نامیده می‌شود، گفت: این سربازان بدون نام و نشان درحال خدمت به انقلاب هستند و زمینه امنیت کشور را علی رغم وجود همه دشمنان این مرز و بوم فراهم کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی هم در این ایامی که شاهد وقوع سیل در استان‌های مختلف بودیم به خوبی از عهده کمک رسانی به مردم سیل زده برآمدند.

امام جمعه قزوین گفت: آن‌هایی که دلباخته فرهنگ و تمدن غرب هستند باید نگاهی هم به جنایت‌های آن‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: فرهنگ و تمدن غرب را باید در جنایات آن‌ها در لبنان، غزه، یمن، سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان مشاهده و مطالعه کرد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب، پس از انقلاب و دوران هشت ساله دفاع مقدس نمونه‌های بارزی از جنایات آمریکایی علیه کشورمان را شاهد بودیم، کشتاری که با وبا و طاعون علیه مردم ایران در طول تاریخ به راه انداختند نمونه‌هایی از همه جنایات این کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند بساط نظام سلطه و نظام استکباری برچیده و به نابودی کشیده می‌شود و خداوند بقیه الله الاعظم را برای نجات جهان، برچیده شدن بساط ظلم و گستردن نظام قسط و عدل نگه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: نظام سلطه، زورگویان عالم و مستکبران جهان در حال افول هستند و همین الان نیز اندیشمندان غربی بر اساس تحلیل‌های سیاسی به همین نتیجه رسیده اند و در آمریکا کسانی هستند که دوران بازگشت به عقب را برای آمریکا پیش بینی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و نیروی انسانی آمریکا در حال افول است و همه شاخص‌های یک جامعه ماندگار را از دست داده و این چیزی است که تحلیل گران داخلی این کشور بیان کرده اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اعتقادات دینی ما و تحلیل‌های عقلی نیز می‌گوید که این‌ها آینده‌ای ندارند، افزود: امام خمینی (ره) نیز فرموده اند انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: رهبری می‌فرمایند جوانان در صف اول زمینه سازان ظهور هستند و همه جا از جمله مساجد، دانشگاه ها، مدارس، صنعت، اختراع و تولید می‌بینیم که حضور با نشاطی دارند و با جرأت و جسارت وارد میدان شده اند.

وی گفت: امام رضوان الله علیه در جمله دیگری می‌فرمایند این قرنی که در آن زندگی می‌کنیم به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است و آن زمانی که می‌گفتند نظام به این میزان از شکوفایی در صنعت، اقتصاد و تسلیحات نظامی نرسیده بود و مقاوت اسلامی شروع نشده بود.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: زمانی که امام این تحلیل را مطرح کردند، بعثی‌های عراق با ما در جنگ بودند و مسلمانان عراق نیز از بعثی‌ها آسیب دیدند و از آن زمان تاکنون مشاهده می‌کنیم چقدر پیشرفت داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به فرمایشات اخیر رهبری نیز اشاره کرد و یادآور شد: رهبری فرمودند امت اسلامی بر سر دوراهی عمل به قرآن و دین و یا کرنش در مقابل مستکبران قرار دارند و دنیا این گونه تعریف شده که یا باید در مقابل مستکبران تعظیم کنیم و یا بایستیم که اگر بخواهیم ایستادگی کنیم باید متدین باشیم.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: عده‌ای هستند که ذلت در مقابل مستکبران را می‌پسندند و قرآن زبان حال آن‌ها را اینگونه می‌گوید که وقتی به آن‌ها گفته می‌شود بیایید همراه دین خدا باشید و در مقابل مستکبران ایستادگی کنید، بهانه جویی و مانع تراشی می‌کنند.

وی عنوان کرد: آن‌ها باور ندارند که خدا می‌فرماید ما بساط آن‌ها را بر می‌چینیم و به خاطر همین در مقابل مستکبران جهان ذلت نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، اظهار کرد: همین که نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه طبس پا گذاشتند، خدای متعال طوفان شن را مأموریت داد و هواپیما‌ها و بالگرد‌های آمریکایی با یکدیگر برخورد کردند و از بین رفتند و این بسیار عجیب بود و آن‌ها شعله‌های جهنمی که در قیامت نصیبشان خواهد شد، در طبس نیز مشاهده کردند و نباید این لطف الهی را فراموش کنیم.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزین

نظر شما