شناسهٔ خبر: 32371402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماينده مجلس: پيروزي اصلاح طلبان در گرو اتحاد بيشتر است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مردم پاکدشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي در گرو اتحاد گروه هاي مختلف سياسي و کنارگذاشتن منافع شخصي است.

به گزارش ايرنا، محمد قمي روز جمعه در نشست سراسري اصلاح طلبان دشت ورامين که در تالار دشت بهشت ورامين برگزار شد، اظهار داشت: مجلسي ها در سال پاياني، قانون انتخابات را از هر منظري زير و رو مي کنند و نمونه اي از اين تغييرات را مي توان در بحث هاي مربوط به قانون انتخابات مشاهده کرد.
وي افزود: يکي از اين تغييرات مربوط به برگزاري انتخابات به صورت استاني است، مسأله اي که در دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي نيز مطرح شد ولي شوراي نگهبان دو ايراد به اين امر وارد کرد.
قمي ادامه داد: کم بودن زمان بررسي اين موضوع و کاهش مشارکت مردم در صورت صرف نظر کردن انتخابات شهرستاني از ايرادهاي اين طرح بود.
وي اظهار داشت: در سال 97 اين طرح بار ديگر در مجلس با در نظر گرفتن ايرادات مطرح شد و ضمن بررسي زودتر اين موضوع، مسأله انتخابات در شهرستان ها نيز در نظر گرفته شد.
عضو کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي افزود: موضوع کانديدا شدن افراد بيش از سه دوره متوالي نيز از موارد ديگر است که در انتخابات رياست جمهوري نيز مورد توجه قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: اين طرح با وجود موافقت ها و مخالفت هاي زياد در مجلس شوراي اسلامي رأي آورد و هم اکنون منتظر موافقت شوراي نگهبان هستيم، هر چند که از شواهد پيداست که اين طرح مورد تصويب شوراي نگهبان قرار نمي گيرد.
قمي با اشاره به ارائه لايجه جامع انتخابات از سوي دولت گفت: در اين لايحه به موضوع برگزاري انتخابات رياست جمهوري، مجلس خبرگان، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا پرداخته شده است.
وي در خصوص مدرک تحصيلي نامزدهاي انتخابات مجلس نيز اظهار داشت: طبق قانون، نامزد انتخابات شوراي اسلامي بايد مدرک کارشناسي ارشد داشته باشد که در گذشته، سابقه يک دوره نمايندگي مجلس براي افراد يک مقطع تحصيلي محسوب مي شد که به دليل رفع تبعيض، اين امر در انتخابات امسال منتفي است.
نماينده مردم پاکدشت در مجلس در خصوص رد صلاحيت افراد از سوي شوراي نگهبان در خصوص عدم التزام به اسلام گفت: برخي از افراد حتي ائمه جمعه در گذشته به دليل عدم التزام عملي به اسلام از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند.
وي تصريح کرد: نمايندگان مجلس در اين خصوص نيز بررسي هاي لازم را انجام داده و تعريف دقيقي از التزام عملي به اسلام ارائه و به شوراي نگهبان ارائه کردند.
قمي با اشاره به اهميت اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: پيروزي مردم در انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس در سايه وحدت و عمل به رهنمودهاي امام راحل محقق شد، امروز نيز رمز پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات پيش رو، پرهيز از تفرقه و اتحاد گروه هاي مختلف سياسي اصلاح طلب است.
وي گفت: عقل سليم حکم مي کند که در انتخابات پيش رو، منافع گروهي را فداي منافع شخصي خود نکنيم و با اتحاد و همدلي يک فرد را معرفي و با حمايت همه جانبه از او، زمينه پيروزي در انتخابات مجلس را فراهم آوريم.
شهرستان هاي ورامين، قرچک و پيشوا با بيش از 700 هزار نفر جمعيت، يک نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند.
تهرام/7254/6003
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما