شناسهٔ خبر: 32371382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خطيب جمعه بيرجند: همياري دولت و ملت در آزمون سيل ادامه يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - امام جمعه موقت بيرجند با بيان اينکه سيل يکي از آزمون هاي الهي است، گفت: همياري دولت و ملت در اين آزمون و کاهش آلام سيل زدگان بايد ادامه داشته باشد تا همه آنان سامان گيرند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد مختاري در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند در مصلي المهدي (عج) افزود: در اواخر اسفند پارسال و اوايل فروردين ماه جاري بعد از دو دهه خشکسالي بارش هاي فراواني آمد و سيلاب صدمات زيادي به برخي استان ها وارد کرد.
وي يادآور شد: سيل يکي از آزمون هاي الهي است که دولت و ملت ايران تاکنون در آن سربلند شدند اما تداوم آن بايد به خوبي مديريت شود.
خطيب جمعه بيرجند گفت: کاهش آلام و مصيبت هاي مردم سيل زده نيازمند همکاري پيوسته دولت و ملت است و مهمترين راهکار آن جلوگيري از تشريفات و تجملات و پرداخت هاي غيرمتعادل و نيز رعايت انضباط مالي است.
وي ادامه داد: در منطقه خراسان بزرگ اين ايام را مردم به عنوان برات براي رفتگان طلب خير مي کنند که يک امر ريشه دار ديني است اما در سال هاي اخير متاسفانه اين مهم از مسير اصلي خود جدا شده و خيرات با اسراف فراوان به دست نيازمندان واقعي نمي رسد.
حجت الاسلام مختاري افزود: خيرات و مبرات بايد به نيازمندان واقعي برسد استان ما جزو استان هاي محروم است که نيازمند فراوان دارد و علاوه بر اين در سيل هزاران خانواده بي خانمان شدند که در اين شرايط هزينه ها بايد مديريت شود تا قدري از آلام و مصيبت هاي سيل زدگان کم شود.
وي يادآور شد: اين سيل ها برکات مادي هم در کنار صدمات داشت سفره هاي زيرزميني بعد از 2 دهه به برکت بارش ها و ادامه در سال هاي آينده تامين خواهد شد، سد ها پر و کشاورزي و دامداري رونق مي گيرد.
وي اضافه کرد: اين باران ها برکات معنوي هم داشت که زمينه بيداري انسان از درد و مستي غفلت را فراهم کرد و اين سيل و زلزله ها براي انسان هاي متوجه تلنگري بزرگ است که خدا را از ياد نبريم.
امام جمعه موقت بيرجند تصريح کرد: اين بلاها بر اساس آموزه هاي اسلام يک امتحان است که بايد براي سربلندي از آن مواظبت کرد.
وي ادامه داد: سال گذشته يک امتحان اقتصادي پيش آمد که هم برخي از مردم و دولت مردود شدند و بازار با بي تدبيري متلاطم شد اما متاسفانه نه دولت و نه برخي از مردم امتحان درستي ندادند و به بهبود اوضاع کمک که نکردند هيچ، بلکه فشارهم وارد کردند.
وي اظهار داشت: در اين امتحان الهي آمريکاي جنايتکار و اروپاي مکار و منافقين رو سياه مردود شدند زيرا نه تنها کمک نکردند بلکه جلوي برخي کمک ها را هم گرفتند و پيوسته سياسي کاري و ايجاد فتنه در فضاي مجازي را در دستور کارشناسان قرار دادند.
حجت الاسلام مختاري با بيان اينکه سيل فرهنگي فضاي مجازي ويران تر از سيل خوزستان و ديگر استان ها است افزود: جامعه همواره در خطر سيل فضاي مجازي است که بايد جلوي آن گرفته شود.
** ايمان اجباري متضاد با سنت الهي
امام جمعه موقت بيرجند گفت: سنت خداوند است که ايمان اجباري نباشد حتي در دوره امام زمان( عج) هم بر کسي تحميل نمي شود و اين برداشت نادرستي از مهدويت است که بايد منفعل باشيم تا امام زمان (عج) با تحميل، همه دنيا را به ديانت و ايمان رهنمود کند.
وي افزود: اگر بخواهيم دنيا بر وفق ايمان حرکت کند در درجه اول بايد همه مردم و مسئولان فرهنگمان را درست کنيم زيرا منشا فساد در جامعه، فرهنگ نادرست است.
حجت الاسلام مختاري اظهار داشت: ما نبايد از جمهوري اسلامي هم انتظار معجزه داشته باشيم بلکه بايد مردم و مسئولان درست عمل کنند تا قانون اساسي به خوبي عمل شود.
وي گفت: امام زمان( عج) که بنا نيست با شمشير و زور دنيا را مديريت کند بلکه ما بايد به دنبال نظام توحيدي ناب باشيم تا زمينه ظهور با موج از پاکي فراهم شود.
خطيب جمعه بيرجند يادآور شد: وقتي موجي از عدالتخواهي ايجاد شود با ظهور حضرت حجت (عج) اکثريت مردم جهان به ايمان گرايش پيدا خواهند کرد و عده اي قليل سرکش سرکوب خواهند شد.
حجت الاسلام مختاري ادامه داد: انقلاب اسلامي سال 57 آغاز يک انتظار فعال و سازنده بود و استکبار جهاني احساس خطر کرد و 40 سال است که مي خواهد اين منبع نور را خاموش و مردم را نااميد کند اما ملت ما نشان دادند که استکبار جهاني قدرتي پوشالي است و هميشه در قبال ايمان شکست خورده است.
وي افزود: تکيه اصلي در انفجار نور جوانان هستند که بايد پايه هاي اصلي اين مسير را مقتدرانه در سايه ولايت برعهده گيرند و زمينه ظهور منجي عالم بشريت را فراهم آورند.
حجت الاسلام مختاري يادآور شد: مساله غيبت طولاني امام زمان(عج) از نظر عقلي و علمي کاملا ممکن است و علاوه بر بحث امکان، وقوع غيبت جزو مسلمات بين شيعه و سني است.
وي گفت: در دوران غيبت بايد انتظار سازنده و اصلاح گرايانه به وجود آيد که وظيفه اي عمومي است و در بخش دوم وظيفه سلبي داريم تا خود و جامعه به دام شياطين جن و انس نيافتيم.
امام جمعه موقت بيرجند افزود: امروز مهدويت جايگاه خود را در جهان اسلام پيدا کرده و استکبار جهاني به دنبال فتنه در مقوله هاي مختلف مهدويت هستند و حتي پروژه مهدي سازي را در پيش گرفتند تا نسخه تقلبي ايجاد کنند.
وي اضافه کرد: مردم اگر با فتنه گراني مواجه شدند که به عمد در مقابل مهدويت قرار گرفتند آنها را به نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي که 15 شعبان متعلق به اين عزيزان است معرفي کنند.
3215 * 6054
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما