شناسهٔ خبر: 32371312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقلام بهداشتی و مسکن، چالش میان مدت سیل‌زدگان پل‌دختر / 27 روستا برق و 11 روستا آب ندارند

فرماندار پل‌دختر گفت: اقلام بهداشتی، درمانی و مسکن میان‌مدت چالش روبروی سیل‌زدگان پل‌دختر است که باید چاره‌اندیشی شود.

صاحب‌خبر -

نعمت اله دستیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار داشت: دیواره ساحلی پل‌دختر در حالت عادی تنها ظرفیت عبور یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب آب در ثانیه را دارد اما متأسفانه به خاطر این‌که شهرستان پل‌دختر خروجی تمام روان آب‌های استان لرستان است، گنجایش سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه را ندارد.

وی افزود: با وجود اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌های آب، برق، فیبر نوری، راه و ... شهرستان پل‌دختر وارد کرده، به‌طوری‌که تا ۳۶ ساعت بعد از سیل تمام راه‌های دسترسی به شهرستان قطع بود اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی جامع و دقیق ستاد بحران از طریق دهیاران و بخشداران کمترین تلفات را در سیل داشتیم و حتی یک مجروح نداشتیم و این نشانه موفق عمل کردن این ستاد است.

 فرماندار پل‌دختر به خسارات سیل به زیرساخت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: سیل ۵۰ کیلومتر جاده اصلی پل‌دختر- خرم‌آباد و هشت پل روی رودخانه کشکان در شهرستان پل‌دختر تخریب کرد و سه پل واقع در این محور نیز صد درصد تخریب‌شده است.

وی یادآور شد: در جریان سیل اخیر گاز ۱۰۲ روستا برق ۱۱۳ و آب ۱۶۱ روستا قطع شد که گاز هفت روستا برق ۲۷ روستا و آب ۱۱ روستای این شهرستان به دلیل قطعی راه دسترسی همچنان وصل نشده است.

دستیاری خاطرنشان کرد: آب و برق دو نقطه در بخش غربی شهرستان به دلیل ترس از برق‌گرفتگی مردم همچنان قطع و تاکنون وصل نشده است.

وی به عملکرد نیروهای ارتش، سپاه، گروه جهادی، هلال‌احمر و هوانیروز را در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شهرستان پررنگ توصیف کرد و گفت: با کمک این نیروها ۱۵ روستای آسیب‌دیده از سیل شهرستان که در آن به‌طورکلی خانه‌های مردم زیرآب رفته و با اطلاع‌رسانی انجام شده زمان وقوع سیل از منازل خارج و به جای امن پناه برده بودند کلیه اقلام مورد نیاز اولیه مانند چادر، پتو، آب معدنی و نان بسته‌بندی بین آنها توزیع شد.

وی اظهار داشت: به دلیل قطعی راه ارتباط و تخریب پل‌ها در سیل و عدم دسترسی به برخی روستاهای شهرستان امکان خدمات‌دهی و رساندن کمک‌های امدادی به آنها نبود.

 این مسوول افزود: از طریق اقلام کمکی مورد نیاز سیل‌زدگان روستای کیان‌آباد، تیمورآباد پران پرویز، آمیران کوشکی، سرفراش، بن تومان‌های یک، دو و سه، چم قلندر و غیره امدادرسانی درمانی و غذایی شد.

 فرماندار پل‌دختر گفت: بر اثر سیل همچنان راه ارتباطی و دسترسی ۳۴ روستای شهرستان با مرکز شهر قطع است و ۱۵ روستای کد دار با جمعیت کم به هیچ جا دسترسی ندارند:

 وی افزود: ۳ کیلومتر دیواره ساحلی شهر پل‌دختر به‌طور صد درصد بر اثر سیل تخریب‌شده و از مساحت ۴۰۰ هکتار این شهرستان، ۱۵۰ هکتار آن درگیر سیل است.

 فرماندار پل‌دختر گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی ارتش، سپاه، بنیاد مسکن، شهرداری تهران و شهر پل‌دختر برای کمک‌رسانی به ۸ بخش تقسیم شدند که دو بخش آن ویژه پاکسازی و لایروبی منازل مردم از گل ولای به جای مانده از سیل هستند.

دستیاری بیان کرد: به دلیل حجم بالای گل‌ولای و رسوبات برجای مانده از سیل و ازدحام مردم هنگام خارج کردن وسایل از منازل عملیات پاکسازی به کندی انجام می‌شود.

 وی عملکرد بنیادمسکن در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را مطلوب توصیف کرد و افزود: پاکسازی خیابان هفتم تیر پل‌دختر به بنیاد مسکن سپرده‌شده که به‌زودی آن را تحویل می‌دهد.

 فرماندار پل‌دختر گفت: سیل به حدود ۵۵ ساختمان اداری و عمومی شهرستان پل‌دختر آسیب وارد کرد و که از این تعداد ۳۵ ساختمان اداری و مابقی ساختمان‌های عمومی مانند مساجد هستند.

 وی با تقدیر از ابراز محبت و نوع‌دوستی مردم که در جریان سیل به سیل‌زدگان کمک کردند، افزود: توزیع اقلام کمکی بین سیل‌زدگان با کمک معتمدان صورت می‌گیرد و در ابتدای وقوع سیل نحوه کمک‌رسانی رضایت‌بخش نبود اما بعد رفته‌رفته انتظامی خاص گرفت.

 وی حضور یکسری افراد متفرقه از شهرهای دیگر در پل‌دختر هنگام توزیع کمک‌های امدادی را از مشکلات سیل‌زدگان دانست و افزود: فتاح رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در سفر به شهرستان سیل‌زده پل‌دختر در تهیه اقلام مورد نیاز و تأمین مسکن مددجویان قول مساعد داد.

فرماندار پل‌دختر گفت: بیش از نیمی از منازل مسکونی مردم شهر پل‌دختر با وقوع سیل زیرآب رفت که در جریان سفر رئیس بنیاد مسکن مقرر شد این نهاد در رابطه با جانمایی برای احداث مسکن ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه کشکان مانند چم مهر، بابازید و چم شران و بخشی از شهر پل‌دختر ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما