شناسهٔ خبر: 32371269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان:

بارشهای اخیر دلیل بر نادیده گرفتن مصرف بهینه آب نمی باشد

جوان آنلاين

بطور میانگین میزان بارندگی در کشور های اروپایی به بیش از ۸۰۰ میلمتر در سال می رسد اما با این وجود مصرف سرانه آب در این کشور ها بسیار پایین است. و به کمتر از ۱۵۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به روند افزایشی حجم ذخیره سد زاینده رود عنوان کرد: هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود بیش از ۴۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که پیش بینی می شود با تداوم بارشها در فصل بهار و ذوب شده برف ها در فصل تابستان این رقم نیز افزایش یابد
مهندس هاشم امینی اعلام کرد: در سال آبی ۹۷و۹۸ میزان بارندگی ها قابل توجه بوده بطوریکه درفصل بهار و تابستان با بحران شدید کم آبی روبرو نیستیم اما این امر دلیل بر نادیده گرفتن مصرف بهینه آب نمی باشد همچنان باید آب را درست مصرف کرد .
وی با اشاره به پایین بودن مصرف سرانه کشور هایی که میزان بارندگی در آنها بطور میانگین به بیش از ۸۰۰ میلیمتر در سال می رسد تصریح کرد : بطور میانگین میزان بارندگی در کشور های اروپایی به بیش از ۸۰۰ میلمتر در سال می رسد اما با این وجود مصرف سرانه آب در این کشور ها بسیار پایین است. و به کمتر از ۱۵۰ لیتر در شبانه روز می رسد
رئیس هیات مدیره شرکت آب وفاضلاب ادامه داد: امیدوار هستیم دوره خشکسالی در ایران به پایین برسد و وارد دوره تر سالی شویم اما آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است استفاده صحیح و درست از منابع می باشد زیرا منابع موجو در کشور فقط متعلق به ما نیست و سهم آینده گان نیز باید محفوظ بماند.
مهندس هاشم امینی با بیان اینکه در سال جاری نیز مانند سالهای گذشته اعمال مدیریت مصرف توسط بخش های مختلف دنبال می شود خاطرنشان ساخت: در سالهای گذشته شرکت آبفا اصفهان به دلیل اینکه با کمبود شدید منابع آبی روبرو شد اعمال مدیریت مصرف بهینه آب در بخش های مختلف شرکت مانند فنی ومهندسی، بهره برداری،مشترکین و روابط عمومی در دستور کار قرار گرفت و این مهم در سال جاری نیز ادامه دارد
وی گفت:تا قبل از اینکه استان با خشک سالی شدید مواجه شود مصرف سرانه آب در استان به بیش از ۱۸۹ لیتر در شبانه روز رسیده بود اما در سالهای اخیر به جهت وقوع پدیده خشکسالی ودرک آثار ناشی از این پدیده توسط مردم ،ونیز فرهنگ سازی مصرف صحیح آب ،سرانه مصرف در استان کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روند نزولی مصرفسرانه آب شرب در اصفهان را خواستار شد و اظهارداشت: شرکت آبفا استان اصفهان مانند سنوات گذشته برنامه هایی در راستای نهادینه سازی مصرف بهینه آب در جامعه در ستور کار قرار می دهد و از مردم هم می خواهیم که در این زمینه با مسئولان همراهی نمایند.
مهندس هاشم امینی افزود: همه بهره برداران از منابع آبیباید بدانند تنها راه دسترسی پایدار به آب ،مصرف درست آن است چه در دوره خشکسالی چه در زمان ترسالی باید آب را بهینه مصرف کنیم.

 

نظر شما