شناسهٔ خبر: 32371219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان

نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران در بغداد عراق برپا می‌شود

جوان آنلاين

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از دوم اردیبهشت‌ماه نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را با عنوان «ایران پروژه» در بغداد، پایتخت کشور عراق برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که به مدت چهار روز و تا پنجم اردیبهشت‌ماه در مرکز نمایشگاهی شهر بغداد برگزار خواهد شد، به ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های سنگ، برق و الکترونیک، فولاد، آلومینیوم، ایزوگام، خدمات ساختمانی، کاشی و سرامیک و... می‌پردازد تا این شرکت‌ها بازار خود را در کشور‌های همسایه نیز گسترش دهند.
نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بغداد ـ عراق در 700 مترمربع فضای مفید نمایشگاهی با حضور 28 شرکت از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و خوزستان برگزار می‌شود و فرصت‌های بی‌نظیری برای شرکت‌های حاضر ایجاد می‌کند تا با متقاضیان و مشتریان عراقی وارد مذاکره و عقد قرارداد شده و بازار خود را در منطقه توسعه دهند.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات تجاری B2B پیش‌بینی شده تا شرکت‌های ایرانی بتوانند جزئیات محصولات و خدمات خود را به طرف‌های تجاری عراقی معرفی کنند؛ همچنین شرایطی فراهم آمده تا در این نمایشگاه قراردادهای اولیه تجاری میان شرکت‌های ایرانی و عراقی منعقد شود و پس از نمایشگاه به قرارداد تجاری نهایی تبدیل شود.
نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران (ایران پروژه) در حالی در عراق برگزار می‌شود که این کشور طی سال‌های اخیر شرایط سرمایه‌گذاری خارجی و روندهای مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه ایران را تسهیل کرده است.
کشور عراق به تازگی مجموعه‌ای شامل یکهزار و ۲۰۰ طرح و پروژه برای سرمایهگذاری و همکاری منتشر کرده که بستر خوبی برای ورود شرکت‌های ایرانی به بازار عراق است. موقعیت استراتژیک عراق، تعداد جمعیت آن و قیمتهای رقابتی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود عراق مقصد صادراتی ممتازی در منطقه و جهان باشد.
امتیازات سرمایهگذاری قوی، معافیت از مالیات و ضمانت‌ها از جمله دلایل اصلی جذابیت سرمایه‌گذاری در کشور عراق به شمار می‌رود به این صورت که در عراق سرمایهگذار تا ۱۰ سال از مالیات و عوارض معاف خواهند بود و این در حالی است که معافیت مالیاتی ممکن است تا 15 سال نیز تمدید شود.

 

نظر شما