شناسهٔ خبر: 32371022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مبارزه با فساد و رفع بیکاری مورد اهتمام مسئولان باشد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: مسئولان در برنامه ریزی های خویش، مبارزه با فساد ، ساماندهی گرانی و رفع بیکاری را بیشتر از قبل مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی درخطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت افزود: در زمینه رفع معضل بیکاری که امروز بزرگترین مشکل جامعه است کم کاری شده و امیدواریم دولت تدبیر و امید در مدت باقیمانده برای رفع این معضل تلاش کند.
وی با اشاره به گران شدن قیمت برنج اظهار داشت : متاسفانه میدان در دست واسطه هاست و امروز گرانی از سکه و ارز به مواد اولیه زندگی رسیده که موجب ایجاد نارضایتی بین مردم شده است.
امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر ، کارگران را از اقشار سخت کوش جامعه دانست که بخش عظیمی از آبادی جامعه به دستان پر تلاش آنان انجام می شود اما با این همه مورد بی مهری و کم توجهی قرار دارند.
خطیب جمعه رشت با اشاره به بحران سیل در کشور گفت : مردم و نیروهای مسلح در یاری و کمک رسانی به سیل زدگان افتخار آفریدند.
آیت الله فلاحتی افزود: دولت در تنظیم بودجه 98 بخش هایی را برای ترمیم دریاچه ارومیه، مبارزه با ریزگردها ، ترمیم تالاب ها و ...اختصاص داد که امروز با بارش های اخیر این مشکلات مرتفع شده و بهتر است این بودجه ها برای کمک به سیل زدگان اختصاص یابد.
وی در ادامه سخنانش در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت، بخشی از امنیت داخلی و بیرونی را مدیون تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امید همه مستضعفان جهان و خاری در چشم مستکبران عالم است.
وی ادامه داد: خوی تجاوزگری آمریکا در این چند دهه زیاد شده و امیدواریم بزودی شاهد افول قدرت پوشالی امریکا باشیم .
آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن جشن نیمه شعبان گفت : امروز وظیفه داریم به مقدمه سازی برای ظهور بپردازیم اما نه بر اساس نظر نابخردان؛ بلکه وظیفه داریم تا ظهور حضرتش با ظلم مبارزه کنیم تا امام زمان (عج) ظهور کند.
خطیب جمعه رشت همچنین در خاتمه سخنانش؛ با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد تربیت اسلامی و تاکید بر خود صیانتی از خانواده ها خواست در پرورش نسل نو، تربیت اسلامی و شیوه های زندگی سالم و به دور از گناه را مورد توجه قرار دهند.
1881/2007

نظر شما