شناسهٔ خبر: 32370993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان‌شرقی:

منتظران ماموریت ایجاد تمدن اسلامی را بر عهده دارند/ افزایش فشارها بر مردم یمن با کودتای ساختگی سودان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این که کودتای ساختگی سودان نشان می‌دهد دست‌های آلوده سعودی ها در پس همه اتفاقات است، گفت: با این کودتا، کمک‌های مالی امارات و عربستان آسانتر به سودان خواهد رسید و در ادامه با آرام گرفتن وضعیت عمومی، منجر به افزایش و گسترش حضور نظامی سودان در یمن خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته تبریز به اهداف کودتای نظامی در سودان اشاره کرد و افزود: کودتای ساختگی سودان نشان می‌دهد دست های آلوده سعودی ها در پس همه اتفاقات است تا فشارها بر مردم یمن افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با این کودتا، کمک‌های مالی امارات و عربستان آسانتر به سودان خواهد رسید و در ادامه با آرام گرفتن وضعیت عمومی، منجر به افزایش و گسترش حضور نظامی سودان در یمن خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان اینکه انتظار سکون نیست، بلکه حرکت است، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی در عصر غیبت، رسالت ایجاد عدالت را بر عهده دارد که انقلاب اسلامی مقدمه این ظهور می‌باشد. 

وی ماموریت اصلی منتظران را ایجاد تمدن اسلامی دانست و اضافه کرد: انسان منتظر بایستی برای عبور از ظلم تلاش کند، اعتقاد به مهدویت آرمان به همراه عمل است. امروز خطر بزرگ این است که انتظار در معرض تهدید قرار گیرد؛ اعتقاد به زمان زوال حکومت سلطه حاکی از اعتماد به ظهور می‌باشد.

امام جمعه تبریز روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت اطلاعات در طول چهل ساله انقلاب اسلامی در تامین مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و ایجاد فضای همدلی نقشی بسیار مهم ایفا کرده است. نقش برادران اطلاعاتی در مسیر مبارزه با تکفیری ها از جمله در دستگیری تروریست‌هایی مانند ریگی، ارزنده و بی بدیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دستگیری شبکه پیچیده و سازمان یافته قاچاق زیورآلات نقره از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) آذربایجان‌شرقی را مورد اشاره قرار داد و افزود: برخی از اعضای این شبکه که از سال ۹۲ تا به الان حدود ۹۲ تن نقره را با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان قاچاق کرده و در کشور توزیع کرده‌اند، دستگیر شده‌اند.

وی مخفی بودن اقدامات وزارت اطلاعات را تفاوت اقدامات این سازمان با سازمان‌های دیگر دانست و افزود: ازمان‌های دیگر هر کاری که بکنند، سعی دارند تا آن را بازگو و مطرح کنند که کارشان درست هم است ولی وزارت اطلاعات هرقدر هم کار انجام دهد باید مخفیانه باشد.  

خطیب جمعه تبریز ضمن تقدیر از مردم برای حضور در راهپیمایی حمایت از سپاه پاسداران، بیان داشت:‌ سپاه در طول ۴۰ سال دستاوردهای زیادی در ثبات و امنیت کشور و منطقه داشته و همین امر موجب عصبانیت آمریکا و واکنش مقامات این کشور شده است.

آل‌هاشم در بخش دیگری از صجبت‌هایش روز ارتش را تبریک گفت و از ارتشیان برای نمایش صلابت و اقتدار خود در رژه سراسری ۲۹ فروردین تشکر کرد.

وی به نقش مهم مسجد در زندگی مؤمنان اشاره کرد و خطاب به متولیان، روحانیون و هیأت امنای مساجد گفت: کارگزاران، فعالان و هیأت امنا و پایگاه های مساجد و نمازگزاران در گام دوم انقلاب با ایده پردازی هوشمندانه باید اقدامات سازنده ای در عرصه اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند. مساجد نقش ویژه‌ای در زمینه اخلاق و سبک زندگی اسلامی دارند و باید از فرصت‌های موجود در مساجد استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تشریح  اهمیت احسان و نیکی به پدر و مادر از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)، گفت: علاوه بر اینکه در زمان حیات والدین باید آنها را تکریم کرد، بعداز وفات آنها ادای دِین و تامین اسباب آمرزش پدر و مادر از وظایف اولاد نسبت به والدین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: اولاد باید در زمان حیات والدین و بعد از وفات آنها با مراقبت از اعمال و رفتار خود، کاری انجام ندهند که مردم پدر و مادرشان را مورد اهانت و جسارت قرار دهند.

نظر شما