شناسهٔ خبر: 32370622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد:

سیل تهاجم فرهنگی در فضای مجازی ویرانگرتر از سیلاب/ کم‌کاری دولت در راه اندازه شبکه ملی اطلاعات

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه سیل تهاجم فرهنگی در فضای مجازی که توسط بیگانگان مدیریت می شود بسیار ویرانگرتر از وقوع سیلاب است، گفت: ملت از قصور و تقصیر دولت در راه اندازه شبکه ملی اطلاعات نخواهد گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام «محمد مختاری» امروز (30 فروردین) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ایمان اجباری و تحمیلی ارزشی ندارد و خداوند پایه ایمان را در قلب و فطرت ما مستقر کرده و با مراجعه به آن می توانیم ایمان را انتخاب کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سنت و حکمت خداوند است که اقتضا کرده ایمان اجباری نباشد و این در زمان ظهور هم اختیاری خواهد بود، افزود: تفکر اجباری بودن ایمان در دوران ظهور اشتباه است و اگر بخواهیم سرنوشت ظاهری ما و جامعه از فساد و امور زشت رقم نخورد باید عموم مردم و مسئولان افکار و اخلاق خود را درست کنند و به دنبال آن اعمال و فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه اگر پیوسته باشیم که معجزه گونه کارها و اوضاع جهان درست شود تفکری اشتباه است، تصریح کرد: تا تک تک ما مستعد و قابل نباشیم حضرت مهدی(عج) ظهور نخواهد کرد لذا باید ابتدا نظام انقلابی توحیدی ناب در درون خود و جامعه درست کنیم و موج صلاح و عدالت ایجاد شود تا زمینه برای ظهور فراهم شود و پس از آن عدالت و صلاح در سراسر جهان گسترش یابد.

 

وی با بیان اینکه انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش فعالانه شبانه روزی برای گسترش توحید و عدالت در سراسر جامعه است، ادامه داد: استکبار از انقلاب اسلامی احساس خطر کرده و 40 سال است تلاش می کند تا این منبع نور جهان را خاموش کند و به دنیا اینگونه القا کند که همه باید زیر چتر استکبار باشند.

 

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: اما ملت ایران اسلامی در این 40 سال نشان داد که استکبار قدرت پوشالی دارد و هر جایی ایمان و مقاومت بوده استکبار شکست خورده است و در این مسیر تکیه اصلی به جوانان انقلابی است.

 

حجت الاسلام مختاری با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان(عج) بر اهمیت احیای شب نیمه شعبان تاکید کرد و افزود: مسئله غیب و طول عمر امام زمان (عج) از نظر عقلی و علمی ممکن است و بهترین دلیل بر این امر وقوع عمرهای طولانی در تاریخ بشر است.

 

به گفته وی حدود 6 هزار روایت از شیعه و اهل سنت در مورد امام زمان(عج) و غیب حضرت وجود دارد و در دوران غیب وظیفه ایجابی و سلبی داریم و باید انتظار فعالانه و زمینه ساز ظهور داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مسئله مهدویت در جهان جایگاه خود را پیدا کرده، بیان داشت: دشمن و استکبار جهانی پیوسته به دنبال ایجاد انحراف در مسئله مهدویت هستند تا نگذارند مردم از برکات این مقوله مهم بهره مند شوند لذا باید با هوشیاری مواظب توطئه و فتنه های دشمنان در این زمینه باشیم و مردم اگر فتنه گرانی را می شناسند که در مورد مهدودیت مردم را فریب می دهند به اداره اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) معرفی کنند.

 

حجت الاسلام مختاری به آیین برات و خیرات برای اهل قبور در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: اما در سالهای اخیر این قضیه حواشی پیدا کرده و با اسراف و بریز و بپاش از مسیر اصلی خارج شده در صورتی که این خیرات زمانی به روح اموات می رسد که به دست نیازمندان واقعی بدهیم و از اسراف پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه در سیل اخیر بسیاری از استان های کشور آسیب و خسارت دیدند، افزود: مردم باید هزینه های برگزاری آیین برات در خراسان جنوبی را مدیریت و هدفمند کنند و با کمک به سیل زدگان بخشی از آلام هموطنان را کم کنند.

 

امام جمعه بیرجند با تاکید به برکات باران های فراوان در کشور، ادامه داد: با این مهم سدها آبگیری شده است و امیدواریم با برکات باران بخشی از خسارت های خشکسالی بر کشاورزی و دامداری مردم جبران شود و البته یکی از برکات معنوی سیل، زلزله و انواع مشکلات این است که مایه عبرت و زدودن غفلت از جامعه می باشد.

 

به گفته وی بلایا و سیل ها براساس آموزه های قرآن یک امتحان است و باید مواظب باشیم در این امتحان مردود نشویم و در امتحان سیل دولت و مردم تاکنون سرفراز هستند و سیل مدیریت شده و باید هزینه های جاری و تشریفات کم شود و دولت انظباط مالی را در دستور کار قرار دهد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه استکبار و امریکا از کمک کشورهای دیگر به مناطق سیل زده ایران جلوگیری کرد، افزود: در این ایام ضد انقلاب پیوسته در فضای مجازی با دروغ و تهمت به جامعه ناامیدی تزریق کرد و به دنبال اهداف شوم سیاسی خود بوده است.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه سیل تهاجم فرهنگی در فضای مجازی که توسط بیگانگان از آن طرف آبها مدیریت می شود بسیار ویرانگرتر از سیلاب در استان های کشور است، بیان کرد: خانواده ها و جوانان پیوسته در معرض خطر سیل تهاجم فرهنگی فضای مجازی هستند و این نتیجه قصور و تقصیر دولت است لذا باید جلوی فضای مجازی افسار گسیخته بی‌اخلاق مدیریت شده از سوی مستکبران را بگیرند در غیر این صورت ملت از قصور و تقصیر دولت در راه اندازه شبکه ملی اطلاعات و عدم جلوگیری از فضای مجازی غیراخلاقی نخواهد گذشت.

 

نظر شما