شناسهٔ خبر: 32370445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اکران شبی که ماه کامل شد در روز دوم/مهمان کره جنوبی سفرش به جشنواره را لغو کرد

ازجمله نکات مهم روز دوم جشنواره جهانی فیلم فیلم می توان به اکران پرشمار آثار سینمای ایران اشاره کرد. اتفاقی که باعث شده تا جدول نمایش آثار در روز جمعه به شدت شاهد تنوع سینمای ایران باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، دومین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران آثار مطرح سینمای ایران و جهان همراه خواهد بود و کاخ جشنواره واقع در پردیس چارسو در کنار سینما فلسطین میزبان مخاطبان و اهالی رسانه هستند.

 

روز اول جشنواره با نظم و ترتیب نسبتاً خوبی همراه بود اما با توجه به جضور کمرنگ مخاطبان در روز اول نمی‌توان این روز را محک خوبی برای برگزار کنندگان این رویداد هنری دانست و باید دید در روزهای پیش رو این جشنواره تا چه می تواند نظم حاکم را حفظ کند.

 

از جمله حواشی روز نخست می توان به یک اشتباه در کاتالوگ جشنواره اشاره کرد که سن نوید محمدزاده داور جشنواره در آن به اشتباه ۱۳۵۶ نوشته شده بود. در حالی که محمدزاده متولد ۱۳۶۵ است و حال با توجه به چاپ انبوه کاتالوگ نمی‌توان برای آن کاری کرد.

 

ازجمله نکات مهم روز دوم جشنواره جهانی فیلم فیلم می توان به اکران پرشمار آثار سینمای ایران اشاره کرد. اتفاقی که باعث شده تا جدول نمایش آثار در روز جمعه به شدت شاهد تنوع سینمای ایران باشد. اکران نزدیک به  شانزده  اثر سینمایی از ایران کمی رنگ بوی داخلی به جشنواره جهانی فیلم فجر داده است. 

 

البته روز دوم از همان ابتدا با دو تغییر عمده روبرو بود. لغو سفر یکی از میهمانان مهم خارجی در کنار تغییر در اکران سه فیلم از جشنواره مهمترین اتفاقات این رویداد سینمایی پیش از شروع بود.

 

فیلم «بی حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام روز جمعه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۴ در سالن شماره چهار چارسو نمایش داده می شود. فیلم «گرگ نما» ساخته آدرین پانک هم روز جمعه ساعت ۱۱:۳۰ در سالن شماره ۶ چارسو روی پرده می رود که هر دوی این سانس ها به اهالی مطبوعات اختصاص دارند.

 

اکران فیلم شبی که ماه کامل شد,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

همچنین «مردی که ماه را خرید» به کارگردانی پائولو زوکا هم ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه در سالن ۶ چارسو ویژه اهالی رسانه نمایش داده می شود.

 

کیم سویونگ عضو هیات موسس و بنیانگذار جشنواره های سینمایی در کره جنوبی که مقرر بود در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یابد، سفر خود به ایران را کنسل کرد لذا کارگاه «مطالعات سینمای جهان» که قرار بود با حضور این سینماگر کره ای روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در نگارخانه دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار شود، لغو شد.

 

همچنین کارگاه‌ها و پنل‌های «سیاست گذاری سینمایی در عصر جهانی‌شدن»، «مطالعات جشنواره سینمایی» و «جایگاه سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» نیز بدون حضور وی و با شرکت سایر سخنرانان برگزار خواهد شد.

 

از جمله اتفاقات بسیار مهم جشنواره جهانی فیلم فجر در روز دوم بدون شک باید به اکران فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار اشاره کرد. این فیلم که پرافتخارترین فیلم جشنواره ملی فیلم فجر بود امشب در سانس ۲۱:۱۰ در کاخ رسانه اکران خواهد شد.

 

اکران فیلم شبی که ماه کامل شد,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

همچنین فیلم سینمایی "۲۳ نفر" دیگر فیلم مهم جشنواره ملی فیلم فجر در روز دوم جشنواره اکران می شود. این فیلم به شدت توسط منتقدان و اهالی سینما مورد تایید قرار گرفت و احتمالا همچون جشنواره ملی در جشنواره جهانی نیز میزبان شخصیت های واقعی اثر خواهد بود.

 

سونامی ساخته میلاد صدرعاملی، ناگهان درخت از صفی یزدانیان، سال دوم دانشکده من از رسول صدرعاملی و همچنین متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی از جمله مهمترین فیلم جشنواره در روز دوم هستند.

 

 

نظر شما