شناسهٔ خبر: 32370128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسینی شاهرودی در گفتگو با «دانشجو»:

کمک دولت به سیل زدگان از طریق تامین کالا‌های موردنیاز باعث رونق تولید می‌شود/ چون برداشت از صندوق توسعه ملی ساده است دولت تقلایی ندارد!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: اگر دولت بتواند کمک هایی که به سیل زدگان داده می شود را ساماندهی کند نیازهای اساسی را تهیه کند هم باعث رونق تولید می شود هم توزیع مناسب تری صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به انتقادات برخی از کارشناسان اقتصادی مبنی بر کمک های نقدی دولت به سیل زدگان و ترجیح این کمک ها از طریق کالاهای اساسی اظهار داشت: اگر دولت بتواند کمک هایی که به سیل زدگان داده می شود را ساماندهی کند و به جای پرداخت های ریالی که تا حدودی هم برای نیازهای اولیه سیل زدگان ضرورت دارد و نیازهای اساسی شان را تهیه کند از یک سو باعث رونق تولید می شود و از سوی دیگر توزیع مناسب تری صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بهتر است دولت حداقل نیاز مردم را در قالب بن کالا یا کارت پول که بتواند اجناس خاصی را که دولت مشخص می کند به دلخواه خودشان خریداری کند، ارائه کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به محدودیت های دولت در تامین منابع مالی تصریح کرد: دولت باید تلاش کند منابع و درآمدهایش را افزایش دهد و این کار را از طریق فروش نفت و دارایی های معوقه و وصول مالیات به ویژه شناسایی مودیان جدید مالیاتی انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی یادآور شد: از سوی دیگر دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد که بخشی از آن از طریق کوچک کردن دولت و حذف تصدی گری که می تواند هزینه های دولت را نیز کاهش دهد و منابع مالی را تامین کند صورت گیرد. این امر موجب خواهد شد منابعی برای حوادثی چون خشکسالی، ترسالی، سیل، زلزله، خسارت به کشاورزان و... که هر ساله با آن مواجه می شویم  در دسترس قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هرجا دولت با محدودیت مواجه می شود سراغ برداشت از صندوق توسعه ملی می رود، خاطر نشان کرد: متاسفانه سهل الوصول ترین راه در دسترس دولت ها برداشت از صندوق توسعه ملی بوده و همین امر موجب شده تا کمتر تقلایی برای درآمدزایی داشته باشند.

نظر شما