شناسهٔ خبر: 32370006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

تظاهرات گسترده در شمال یمن در اولین سالروز شهادت «صالح الصماد»

هزاران نفر از مردم یمن به مناسبت اولین سالروز شهادت «صالح الصماد» در استان صعده واقع در شمال این کشور تجمع و ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از العالم، هزاران یمنی ظهر امروز جمعه به مناسب اولین سالروز شهادت «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن به دست ائتلاف سعودی-اماراتی، در استان صعده تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان در حالی که تصاویر صالح الصماد را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی علیه سیاست‌های آمریکا و عربستان سعودی در منطقه، جنایات آمریکایی-‌سعودی در یمن را محکوم کردند.

به گزارش المسیره، شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز شعارهایی مانند «ملتی که رهبران آن شهدا هستند، در برابر دشمنان تسلیم نمی‌شوند» و «ای صماد در برابر دشمنان تسلیم نخواهیم شد»، «به راه آزادگان ادامه می‌دهیم» و «جهاد می‌کنیم تا مانند صماد شهید شویم» سر دادند.

ائتلاف سعودی در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ با استفاده از پهپاد، صالح الصماد را که برای بازدید از مناطق و جبهه‌های غربی در استان الحدیده، به این استان رفته بود، به همراه شش تن دیگر از همراهان و مقام‌های یمنی به شهادت رساند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به کاروان حامل صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن در غرب این کشور که برای بازدید از منطقه رفته بود، حمله کردند که بر اثر آن، وی به همراه شش تن دیگر از مقامات یمنی شهید شد.

نظر شما