شناسهٔ خبر: 32369834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان: افراد دلبسته به دشمن شایستگی پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند

R7860/P/S6,67/CT11

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئول باید عادل باشد گفت: فردی که اهل گناه و اهل تجاوز به بیت‌المال و دلبسته به دشمن است شایستگی پذیرش مسئولیت را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند هر کسی که تقوا را رعایت کند با رستگاری می‌پذیرد و هر کس که برای خوف از خدا از گناه دوری کند خداوند او را عزیز می‌دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال کرامت خداوند باشید که یک کرامت دائمی است گفت: در زندگی و در اعمال و رفتار خود مراقبت کنید و کسی که مستوجب عقاب خداوند شود نجات نخواهد یافت پس به دنیا تکیه نکنید.

خطیب جمعه کرمان با تبریک ولادت با سعادت امام زمان(عج) افزود: خداوند از هر عیب و نقصی دور بوده و هیچ اشکالی به خداوند وارد نیست و هر چه در زمین و آسمان است از آن خداوند هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در همه صفات خود بی‌نهایت و مطلق است خاطرنشان کرد: در فرمان خدا هیچ نقصی وجود ندارد، خداوند فرمانروای مطلق است و باید دستورات الهی انجام شود.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه حکومت خداوند به افرادی می‌رسد که از خداوند بترسند و عادل‌ترین و فقیه‌ترین افراد باشند گفت: ما منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) هستیم و در زمان غیبت آن حضرت ولایت فقیه بر ما حکم می‌کند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئول باید عادل باشد و فردی که اهل گناه و اهل تجاوز به بیت‌المال و دلبسته به دشمن است شایستگی پذیرش مسئولیت را ندارد تصریح کرد: افراد دلبسته به دشمن شایستگی پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند.

خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم و خوش به حال کسانی که در ماه رجب و شعبان خود را آماده حضور در ماه رمضان کردند گفت: همه ما در ماه رمضان مهمان خدا هستیم اما تا دلبستگی و خودپرستی است ما از این مهمانی بهره‌مند نخواهیم شد و حرکت به سمت خدا شروع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای اوج گرفتن باید تمام طناب‌های متصل به دنیا را برید و به سمت خدا رفت افزود: شهدا یک الگوی کامل برای رسیدن به خدا بودند و در این راه خود را از همه چیز جدا کردند پس تلاش کنیم تا دیر نشده است خود را دریابید و در این ایام باقیمانده از ماه شعبان و شب نیمه شعبان خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنید.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن برای آمادگی انسان بسیار اهمیت دارد و تدبر در قرآن برای انسان بصیرت می‌آورد بیان کرد: در قرآن آمده که با مسلمین رئوف باشید و در مقابل با دشمن وکفار برخورد کنید.

وی با بیان اینکه ترامپ قبلا از ملت ایران به عنوان تروریست نام برده بود و به تازگی سپاه پاسداران ما را تروریست قلمداد کرده است گفت: ترامپ هر چه شایسته خودش است به مردم ما و نیروهای مسلح ما نسبت داد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا وقتی تروریستی بودن سپاه را اعلام می‌کند که پاسداران انقلاب در مناطق سیل‌زده مشغول کمک و امدادرسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه افتخار سپاه است که پاسدار انقلاب اسلامی است و ملت ایران همه سپاهی هستند گفت: روحانیت، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، جامعه علمی کشور و ... همه مدافعان انقلاب هستند و تهدیدات دشمن روی آنها اثرگذار نیست.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه در حادثه سیل دل‌ها به هم نزدیک‌تر شد و از سراسر کشور به کمک سیلزده‌ها می‌روند و هر کسی بین خود و خدای خود برای کمک به سیل‌زدگان می‌شتابد افزود: لازم است قوه قضائیه نیز ابعاد وقوع سیل را بررسی کند و اگر کوتاهی اتفاق افتاده اعلام و از وقوع آن در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما