شناسهٔ خبر: 32369696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حزب جمهوری هرگز از مسیر انقلاب منحرف نشد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون احزاب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:برخی اظهار نظرها در مورد حزب جمهوری از سر بی اطلاعی مطرح می شود و یا بی انصافی بوده چراکه حزب جمهوری هرگز از مسیر انقلاب منحرف نشد و واکاوی علل انحلال آن نیاز به بحث گسترده دارد.

صاحب‌خبر -

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، تصریح کرد:افراد بر اساس سابقه تشکیلاتی،مطالعات شخصی و میزان اطلاعات تحلیل می کنند اما قطعا تشکیل پارلمان بدون حزب مشکلات زیادی را به همراه دارد و در کشور ما نیز پیش بینی های قانونی لازم برای توسعه احزاب شده است و قانون احزاب نیز به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است.

وی افزود:گسترش احزاب باعث پاسخگو شدن مسئولین در مقابل عملکرد خود می شود،اگر نماینده ای از درون احزاب به مجلس معرفی شود باید پاسخگوی عملکرد خود به حزب و مردمی که به آن حزب اعتماد کردند باشد و نظارت بر عملکرد نمایندگان در طول دوره مسئولیت می تواند مستمر و موثر ادامه یابد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:احزاب پاسخگو ضربه گیر نظام هستند و در صورت اگر بتوانیم مجلس مبتنی بر احزاب تشکیل دهیم عملکرد افراد ملاک انتخاب می شود نه حمایت های جریان ها و نهادها از اشخاص و قطعا نتیجه بهتری حاصل می شود.

وی با اشاره به برخی اظهار نظر ها در مورد حزب جمهوری اسلامی گفت:انحلال حزب جمهوری علل مختلفی داشت و به یک موضوع خلاصه نمی شود،شهادت بسیاری از اعضای شورای مرکزی در حادثه 7تیر یکی از این عوامل بود.

نظر شما