شناسهٔ خبر: 32369688 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام مازنی مطرح کرد:

اقدامات جریان‌های منحرف نشانه تأثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات جریان‌های منحرف نشانه تأثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در جریان بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو درباره اهمیت برگزاری این رویداد سینمایی در راستای دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: برخی از جریان‌های منحرف خارج از کشور تلاش کردند تا راه‌های حضور کشورهای خارجی در جشنواره را مسدود و با بهانه‌های واهی علیه کشورمان در فضای مجازی هشتگ‌هایی را راه‌اندازی کنند که همه این اقدامات نشان داد که این جشنواره تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: ما به تقویت دیپلماسی فرهنگی نیاز داریم تا بتوانیم چهره واقعی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را هرچه بیشتر در دنیا به نمایش بگذاریم، بنابراین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز می‌تواند برای ارائه تصویر درست و واقعی از ایران تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره بهره‌مندی از تمامیت ظرفیت صنعت سینمای ایران در راستای اهداف کشورمان اظهار کرد: تا زمان استفاده از همه ظرفیت‌های صنعت سینمای کشورمان به لحاظ سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و هنری هنوز بسیار فاصله داریم و باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان جایگاه بهتر و بیشتری قائل شود و کار را به خود هنرمندان واگذار کند، بهتر می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و به توفیق بیشتری دست خواهیم یافت.

وی همچنین درباره تفکیک جشنواره فیلم فجر به دو بخش ملی و جهانی اظهار کرد: این موضوع از اقدامات بسیار خوبی بود که به انجام رسید؛ زیرا ظرفیت‌های بخش ملی و جهانی سینمای ما با هم متفاوت است و می‌توانند در یک راستا و با دو برنامه متفاوت برگزار شوند که از این جهت ما موفق عمل کرده‌ایم و این یک فرصت و ظرفیت تازه‌ای بود که ایجاد شد. امیدوارم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر به دوستان ما در جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله آقای میرکریمی کمک کنند.

مازنی تأکید کرد: این کمک‌ها صرفاً محدود به بودجه نمی‌شود و گاهی لازم است که به لحاظ معنوی با دوستان مسئول در جشنواره جهانی فیلم فجر همدلی و همراهی شود و من نیز به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تمام‌قد در خدمت عزیزانمان در جشنواره جهانی فیلم فجر هستم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو بازدید و با رضا میرکریمی دبیر این دوره از جشنواره دیدار کرد. وی پس از آن به تماشای مستند داستانی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست از ایران نشست.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌ و‌ هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/4072/پ

نظر شما