شناسهٔ خبر: 32367898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

خانه جوان اراک ظرفیت محدودی دارد / در سال ٩٧ مشارکت های اجتماعی جوانان با رشد خوبی همراه بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در سال گذشته ٩ هزار و ۵۵ ٩ فقره تسهیلات ازدواج به منظور تسهیل ازدواج جوانان به متقاضیان پرداخت شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، عابد حقدادی در نشست استاندار مرکزی با سمن های حوزه جوانان استان مرکزی به مناسبت هفته جوان، با بیان اینکه هر ١٠ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در سال ٩٧ برگزار شده است، افزود: در راستای رسیدگی به امور جوانان، در مجموع شهرستان های استان تعداد ٨٣ جلسه توسط فرمانداران و روسای ستادهای شهرستانی در سال گذشته برگزار شد .

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال ٩٧ مشارکت های اجتماعی جوانان با رشد خوبی همراه بود و در همین راستا، ١٩ سازمان مردم نهاد به مجموع این سازمان ها در استان اضافه شد. از آنجاکه در سند برنامه ششم توسعه، تأسیس تعداد ٧٠ سمن تا پایان سال ۱۴۰۰ برای استان مرکزی پیش بینی شده است، ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ١٠٠ سمن را به صورت فعال در استان مرکزی تأسیس کنیم و از این سقف مشخص شده هم پیشی بگیریم .

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: درابتدای فعالیت های دولت یازدهم تعداد ١١ سمن در استان مرکزی وجود داشت، که خوشبختانه تا کنون ٧ ۴ اعتبارنامه برای سمن های حوزه جوانان صادر شده است که از این تعداد، ۵ ٧ سمن به طور فعال فعالیت می کنند و ٢٠ سمن دیگر هم در دست ثبت و صدور اعتبارنامه هستند .

وی با اشاره به ٣٢ طرحی که از جانب سمن های حوزه جوانان استان در سال ٩٧ ارائه شده است، اضافه کرد: در سال گذشته ٢٣٠ سلسله کارگاه در حوزه ازدواج، مهارت های زندگی و تعالی خانواده برگزار شد و اتاق فکر جوانان هم با حضور فعال سمن ها به بهره برداری رسید. همچنین برگزاری دوره هایی در راستای افزایش سواد رسانه ای و مهارت های اجتماعی در محل خانه های جوان سطح استان، از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در سال گذشته بودند .

حقدادی از وجود ۴ خانه جوان فعال در سطح استان مرکزی خبر داد و بیان کرد: خانه جوان اراک ظرفیت محدودی دارد و تراکم افراد و برنامه ها نمایانگر نیاز این مجموعه به فضایی بزرگتر و کیفی تر است. در سال گذشته ٢ خانه جوان در شهرستان های خنداب و ساوه راه اندازی شد که بر این اساس در برنامه های دهه فجر چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ١٠٠ برنامه متنوع در این خانه های جوان برگزار شد .

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی به وجود سند کاهش طلاق و الزامی بودن شرکت در دوره های پیش از ازدواج در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: در حوزه کانون زندگی پایدار و در راستای این سند، هم اکنون ٣ مرکز مشاوره در سراسر استان وجود دارد که دوره های پیش از ازدواج با همکاری سمن های حوزه جوانان برگزار می شود .

وی یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را رصد و پایش ازدواج برشمرد و گفت: در این راستا ٩ هزار و ۵۵ ٩ فقره تسهیلات ازدواج به افراد متقاضی پرداخت شده است و طی جلساتی که با بانک های سطح استان داشته ایم، مقرر شده است که برای تسهیل ازدواج جوانان و پرداخت وام های ازدواج، همکاری های لازم انجام بگیرد .

حقدادی ماهیت وجود سمن ها را ایجاد نیاز گروهی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: ما امید داریم تا با همکاری های بیشتر مجموعه استان از مشارکت ها و فعالیت های اجتماعی جوانان در سال جاری، بتوانیم عملکرد این سمن ها را در کارگروه های مختلف استان تقویت کنیم و از آنجاکه یکی از وظایف مهم این سمن ها، نظارت و پایش فعالیت های دولت است، بتوانیم دولت را در دستیابی به اهداف خود، کاهش هزینه ها و بهبود شرایط خدمت رسانی به هموطنان یاری دهیم .

 

نظر شما