شناسهٔ خبر: 32366616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفر بیش از ۶۰میلیون گردشگر بین‌المللی به منطقه اکو

R41375/P/S6,59/CT11

معاون سازمان اکو گفت: برگزاری ۴ دوره جشنواره غذای بین‌المللی جاده ابریشم از سال ۲۰۱۶ در زنجان بیانگر افزایش همکاری‌های کشورهای عضو اکو و اعضای جاده ابریشم و تعداد بازدیدکنندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، کانن نظروف  شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان اظهار داشت: ما بر آنیم که برگزاری هرساله این جشنواره در شهر زنجان بتواند به توزیع بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو کمک کند که بدون شک جاده ابریشم نقش بسزایی در برقراری صلح‌دوستی و درک متقابل کشورهای همسایه دارد.

وی با اشاره به سازماندهی جشنواره غذای جاده ابریشم در زنجان افزود: برگزاری این جشنواره در زنجان نشانه ایستادن ما کنار جوامع محلی به‌جهت انتقال قابلیت خود برای کمک به شکوفایی در جاده‌های گردشگری اکو و معرفی آنها به جامعه محلی و بین‌المللی است.

معاون سازمان اکو خاطرنشان کرد: حوزه اکو، دارای پتانسیل قابل‌توجهی از نظر میراث تاریخی و فرهنگی است و یکی از ثروتمندترین مناطق جهان به‌شمار می‌رود که بین دو بازار مهم گردشگری اروپا و چین قرار دارد و نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارد.

وی با بیان اینکه در طول شش دهه گذشته گردشگری گسترش و تنوع زیستی خود را در سرتاسر جهان تجربه کرده است، اضافه کرد: علی‌رغم فعالیت‌های مختلف و رویدادهای گردشگری منطقه اکو هنوز فاقد یک استراتژی جامعه منطقی برای گردشگری پایدار است که به‌منظور بهره‌گیری از پتانسیل زیاد منطقه، تنوع فعالیت‌های گردشگری، در دسترس بودن خدمات کیفی و آشنایی با منطقه یک نیاز ضروری است.

نظروف بیان کرد: بیش از 60 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال 2017 به منطقه اکو سفر کردند که 4.5 درصد از کل آمار گردشگری جهان را تشکیل می‌دادند و این امر در درآمد گردشگری منطقه منعکس شده است که 2.84 درصد از کل هزینه‌های گردشگری بین‌المللی را جذب کرده‌اند که با توجه به پتانسیل منطقه و جمعیت این نسبت مقدار تقریباً کمی است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه اکو بزرگترین صنعت گردشگری در منطقه است که این امر از طریق توسعه استراتژی و سیاست‌های مناسب امکان‌پذیر است، در این راستا دبیرخانه اکو پیش‌نویس پروژه‌های جدید را برای توریسم و گردشگری پایدار، استراتژی اکو و شبکه اپراتور تهیه کرده است.

معاون سازمان اکو بیان کرد: علاوه بر این دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی با سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و انتقال تجربه و تبادل اطلاعات برای تبدیل منطقه به‌عنوان یک بازار گردشگری همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ش*

نظر شما