شناسهٔ خبر: 32366013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

عقب‌نشینی قانونگذار دموکرات از استیضاح ترامپ بعد از گزارش «مولر»

دومین قانونگذار ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از طرح استیضاح رئیس‌جمهور کشورش عقب‌نشینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «استنی هویر»، رهبر قانونگذاران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران)، ساعاتی بعد از انتشار گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره پرونده تبانی ادعایی تیم «دونالد ترامپ» با روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا درباره گمانه‌زنی‌ها برای استیضاح ترامپ اظهارنظر کرد.

هویر که دومین مقام ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا است در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌ان» گفت: «با توجه به وقایعی که تا الان شاهد بوده‌ایم، در این مقطع نمی‌صرفد که به سمت استیضاح برویم.»

گزارش رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا پنجشنبه منتشر شد. 

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست. 

رهبر حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تصریح کرد: «ظرف ۱۸ ماه آینده انتخابات برگزار خواهد شد و مردم آمریکا خودشان قضاوت خواهند کرد.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته بعد از انتشار گزارش مولر، نماینده‌های سرشناس در حزب دموکرات درباره رفتارهای ترامپ که در این گزارش به آنها اشاره شده ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند تحقیقات مستقل خودشان در خصوص او را ادامه خواهند داد.  

با وجود این، طبق گزارش سی‌ان‌ان، تا به این لحظه نشانه‌ای در دست نیست که نشان دهد رهبران دموکرات در کنگره قصد ایجاد تغییر در راهبردشان مبنی بر اجتناب از استیضاح ترامپ داشته باشند. 

نظر شما