شناسهٔ خبر: 32366011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی:

چهار هزار و 500 فعال بسیجی در اردوهای جهادی یزد شرکت کردند

یزد - ایرنا - رئیس بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد گفت: در سال 1397، چهار و 500 نفر از نیروهای فعال دانشجویی و دانش آموزی عضو تشکل مردمی بسیج در فعالیت های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی اردوهای جهادی استان شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد میرقانعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمی از این نیروها بانوان بودند در 300 گروه با حضور در مناطق محروم یزد و برخی استان ها به مردم خدمت کردند.
وی ادامه داد: در این مدت با حضور نیروهای داوطلب جهادی حدود 90 طرح عمرانی و فرهنگی و سایر برنامه ها بر حسب نیاز در مناطق محروم اجرا شده است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه یزد، مهمترین فعالیت های عمرانی توسط این افراد را شامل ساخت کانال های آبیاری، لایروبی قنات، تعمیر مساجد و حسینیه ها، خانه عالم و طرح های ورزشی ذکر کرد.
همچنین میرقانعی به برگزاری دوره های آموزشی در روستاهای محروم در موضوع های مختلف با حضور مردم و علاقه مندان به خصوص در ارتباط با اقتصاد مقاومتی خبر داد.
وی پیش بینی کرد که سال 1398 نیز همانند سال گذشته با حضور دانش آموزان و دانشجویان اردوهای جهادی در یزد و استان های مختلف و مناطق سیل زده برگزار شود.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395 یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 300 هزار نفر عضو اقشار مختلف بسیج هستند.
7536/ 2047/

نظر شما